به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سعید آرام روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قائمشهر ، افزود : این درحالی است که طی سال های قبل میزان پرداختی مستمری به هر مددجو حدود 53 هزار تومان بوده است .
وی همچنین افزود سال 92 ، میزان اعتباری که برای خرید واگذاری رایگان لوازم و تجهیزات کمک توان بخشی در اختیار افراد معلول در مازندران قرار گرفته بود ؛ 400 میلیون تومان بوده که این میزان در سال گذشته به 2 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است .
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه امروزه بسیاری از لوازم کمک توانبخشی معلولین بدون هیچ محدودیتی وارد کشور می شود ، افزود : نوبت دهی برای واگذاری تجهیزات به معلولان به صفر رسیده است .
مدیر کل بهزیستی مازندران همچنین از وجود 18 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران خبر داد و گفت که مهم ترین هدف این سازمان در راستای توان مندسازی این افراد ، ایجاد اشتغال برای آنان است .
آرام میزان تسهیلات اشتغال زایی که در سال گذشته در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گرفت را 14 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که در این استان 100 درصد تسهیلاتی را که برای مددجویان اختصاص یافته بود را جذب کرده ایم .
مدیر کل بهزیستی مازندران میزان تسهیلات اشتغال زایی مددجویان این استان در سال جاری را 42 میلیارد تومان اعلام کرد .
وی همچنین با بیان اینکه استان مازندران سال گذشته در راستای اورژانس اجتماعی با بیش از 20 هزار تماس تلفنی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است ، افزود : افراد با اعتمادی که به بهزیستی داشته اند ، موضوعات خود را به کارشناسان ارائه و کارشناسان هم در این راستا خدمات تخصصی به این افراد ارائه داده اند.
به گفته دکتر آرام طی سال گذشته در طی تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی 750 مورد که در راستای موضوع خودکشی بوده است با حضور به موقع کارشناسان این اقدامات متوقف شد.
مدیر کل بهزیستی مازندران همچنین با اعلام اینکه شهرهای دارای 50 هزار نفر جمعیت مجهز به مرکز اورژانس اجتماعی می شوند ،تاکید کرد : تا چند روز آینده شاهد به بهره برداری رسیدن 6 مرکز اورژانس اجتماعی در برخی از شهرهای این استان خواهیم بود.
استان مازندران هم اکنون دارای 12 مرکز اورژانس اجتماعی فعال است .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشا ردهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.