به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی یزدانی روز پنجشنبه در نشست با مدیران دو شهرک صنفی وتخصصی مواد غذایی و نیز مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل افزود : مازندران از معدود استان هایی است که شهرک صنفی و تخصصی را در آستانه بهره برداری دارد .
وی یکی از ماموریت های قانونی مهم شهرداری ها را ساماندهی و خروج واحدهای آلاینده شهری و فراهم کردن زیرساخت های لازم از جمله واگذاری زمین برای ایجاد شهرک های صنفی و تخصصی برشمرد و گفت که وزارت صنعت هم در این زمینه آماده همکاری است .
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به وجود 400 اتاق اصناف در کشور اشاره کرد و افزود : سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور این آمادگی را دارد که در خصوص صدور پروانه رایگان ساخت و پایان کار آن برای ایجاد و توسعه شهرک های صنفی و تخصصی کالاهای مورد نیاز مردم با هدف دسترسی آسان تر آنها با شهرداری ها وسرمایه گذاران این بخش همکاری کند.
یزدانی گفت : متاسفانه اکنون به جز چند شهر در کشور ، برای خروج واحدهای آلاینده در قالب ایجاد و یا تجمیع واحدهای صنفی به بیرون از شهرها اقدام های جدی نشده و ضروری است تا هم شهرداری ها، اصناف و صاحبان واحدهای صنفی مختلف دراین راستا پیشگام شوند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران هم در این نشست گفت که هم اکنون 39 شهرک و ناجیه صنعتی با یک هزار و 923 هکتار در مازندران وجود دارد.
سیدمصطفی موسوی به نبود صنایع فراوری برنج در استان اشاره کرد و افزود : در کنار این ظرفیت بسیار مهم و نیز تشکل های کشاورزی و شالیکوبی داران استان ، باید بتوان در قالب خوشه های جدید تولیدی، خلا ایجاد فرآوردی وبرند سازی برنج در استان را جبران کرد.
مدیرعامل مرکزبین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران هم گفت که فاز اول این مرکز تا دو ماه آینده بهره برداری می شود.
اسماعیل یزدان پناه ظرفیت نگهداری ومبادله ای برنج را در این مرکز را بیش از 300هزار تن و در فاز تکمیلی تا حدود 700 هزار تن اعلام کرد و افزود که 50 هزار متر مربع از این مرکز انبار برنج و 6 هزار متر مربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات است.
وی ادامه داد: همه مجوزهای مربوط به ایجاد شهرک، پایانه صادراتی، تالار بورس، بانک، گمرک، اماکن تفریحی ورفاهی وزیرساخت های لازم آن گرفته و انجام شده و با تکمیل فاز نخست آن حدود 2 هزار نفر و در فاز بعدی حدود چهار هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.
مرکزبین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در آمل در زمینی به مساحت حدود 170 هزار متر مربع احداث شده و حدود 700 میلیارد ریال توسط حدود 430 سهامدار برای آن هزینه شد.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.