به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در مراسم افتتاحیه طرح نشاط معنوی در امامزاده عباس(ع) ساری بیان کرد: اجرای طرح «نشاط معنوی» از امروز در17 بقعه متبرکه شهرستان ساری آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در بقاع شاخص اجرایی می شود، گفت: همچنین این طرح به مدت شش هفته و تا ۲۶ مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه 7 بقعه نیز میزبان طرح یک روزه نشاط معنوی هستند، گفت: در راستای اجرای این طرح 7 مبلغ بئومی و 2مبلغ اعزامی از قم خواهیم داشت و همچنین 24 مربی در این طرح فعالیت می نمایند.

وی بیان کرد: این افراد برنامه های تحت پوشش طرح اعم از مهارتی، ورزشی، قرآن، اردویی، آموزشی و مشاوره را اجرایی می کنند.
حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف استان مازندران همچنین در نشست مبلغین طرح نشاط معنوی در ساری گفت : در راستای اجرای طرح نشاط معنوی ،85 مبلغ بومی،20 مبلغ روحانی مستقر و 15مبلغ اعزامی از قم خواهیم داشت.

وی بیان کرد: این افراد برنامه های تحت پوشش طرح اعم از مهارتی، ورزشی، قرآن، اردویی، آموزشی و مشاوره را اجرایی می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران هدف از اجرای طرح نشاط معنوی را تربیت نسل جوان و نوجوان برای حفاظت از نظام، انقلاب و اسلام دانست.

وی با اشاره به لزوم تقویت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: علما و روحانیون در برابر دغدغه های فرهنگی مسئولیت بیشتری دارند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به عنوان کلیدواژه آتش به اختیار از سوی مقام معظم رهبری گفت: آتش به اختیاری که حضرت آقا از آن نام برد و منظور از آن کار فرهنگی تمیز است وظیفه روحانیون را در این مسیر بیشتر می کند.
وی با اشاره به اثرگذاری خیمه های معرفت در بقاع متبرکه گفت: در خیمه های معرفت مسائل بصورت تخصصی و دقیق به مخاطب ارائه شود و فرمایشات مقام معظم رهبری در امامزادگان تبیین گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه به بیان احکام از سوی مبلغین اشاره کرد و افزود: مبلغ باید به ابزار روز مجهز بوده و در بیان احکام مسائل مبتلی به جامعه آشنایی لازم داشته باشد.

قابل ذکر است،طرح تابستانی نشاط معنوی برای ششمین سال متوالی در بقاع متبرکه برگزار می شود و همواره مورد استقبال آحاد خانواده های شریف و متدین استان قرار گرفته است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 696968
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.