سید محمدرضا رضوی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر این که ناپایداری جوی تا روز پنجشنبه در مازندران ماندگار است از مسافران و مجاوران خواست به علت تلاطم آب های ساحلی ، از شنا کردن در دریا طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه خودداری کنند.
وی توضیح داد : سرعت باد در این مدت در دریا تا 65 کیلومتر و در سواحل 55 کیلومتر برساعت و ارتفاع امواج هم در دریا به سه متر و در نزدیک ساحل به بیش از 2 متر در زمان اوج فعالیت سامانه خواهد رسید .
رضوی از مدیران طرح‌های سالمسازی دریا ، هلال احمر ، فرمانداران شهرستان‌های ساحلی ، هیأت نجات غریق ، نیروی انتظامی و تمامی فعالان گردشگری ساحلی خواست تا برای مواجهه با سامانه ناپایدار جوی آمادگی داشته باشند و ضمن تلاش برای جلوگیری از ورود گردشگران به دریا ، نسبت به افزایش تعداد ناجیان غریق و نیروهای امدادی و اورژانس اقدام کنند.
وی همچنین توصیه کرد سایر فعالان دریای خزر از قبیل شیلات ، بنادر و دریانوردی هم تا حد امکان از فعالیت در دریا خودداری کنند.
رضوی گفت : این سامانه روز جمعه از استان خارج و پیش بینی می شود که از ابرناکی هوای استان کاسته شده و شهروندان مسافران شاهد افزایش دمای هوا باشند.
وی همچنین پیش بینی کرد دمای هوای مازندران روز سه شنبه دستکم پنج درجه نسبت به روز قبل کاهش خواهد یافت.
پیش بینی شده است که دمای هوا فردا دوشنبه در گرم ترین ساعت در مرکز استان به 32 درجه برسد.
دمای هوای مازندران که هفته گذشته گرمای کم سابقه ای را طی چهار روز در مناطق مختلف گسترانده بود ، از جمعه پیش ، رو به کاهش گذاشت و نسیم بهاری را همراه با رگبار پراکنده در نیمه دوم ماه تیر نصیب شهروندان کرد.
دمای هوا روز چهارشنبه هفته پیش در بعضی مناطق استان از 40 درجه فراتر رفته و سبب رکورد شکنی مصرف برق شده بود.
مدیرکل هواشناسی مازندران برای امروز و روز دوشنه آسمان استان را ابری همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی کرد .
وی گفت : از اواخر فردا دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار جوی به استان ، بارش باران بخصوص در مناطق غربی همراه با وزش شدید باد در ساحل و دریا پیش بینی می شود .
هم اکنون گلوگاه با 30 درجه گرم ترین و سیاه بیشه 21 درجه خنک ترین نقاط استان مازندران هستند .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.