عباس مهدوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اهالی فرهنگ و هنر براساس میل وعلاقه به فعالیت در عرصه های فرهنگی و هنری در این عرصه فعالیت می کنند و در این مسیر به کمک و یاری دولتمردان در ایجاد فضای فعالیت نیاز دارند .
وی در تفسیر خواسته و مطالبه فضای آرام فعالیت هنرمندان از آن با عناوین دادن مجوز برای فعالیت و عرضه تولیدات آنهم در چهارچوب های شرعی و قانونی نام برد و گفت : سختگیری ها در این بخش باعث می شود تا هم هنرمند نتواند به ارائه تولیداتش بپردازند و هم حق انتخاب مردم نیز گرفته می شود .
وی ادامه داد :به طور مثال اعمال سخت گیری در برگزاری کنسرت ها نه تنها در کاستن انگیزه هنرمند در انجام فعالیت تاثیر دارد حتی در تشویق مردم برای خروج از کشور و پناه بردن به کنسرت های برون مرزی تاثیر دارد .
مهدوی اضافه کرد : در حالیکه با ایجاد این فضا و بسترفعالیت ، هنرمند قادر به انجام فعالیت است و از این راه می تواند کسب درآمد بکند و از اتکا به منابع دولتی خارج می شود .
به گفته این کارشناس 20 ساله حوزه فرهنگی مازندران همچنین مردم نیز با وجود این فضای باز فرهنگی و هنری که در آن لیستی از هنرها نیز گنجانده شده به نوعی حق انتخاب برای استفاده از برنامه های هنری دارند.
وی از دولت آقای روحانی به عنوان دولتی نزدیک به اولویت ها ومطالبات جامعه هنرمندان و فرهنگی نام برد و گفت : استقبال و حمایت بسیاری از افراد این عرصه از آقای روحانی نشانگر تلاش آنها برای دستیابی به خواسته هایشان که به صورت وعده انتخاباتی مطرح شد ، است .
مهدوی که کاستن هزینه خرید و استفاده از مقوله های فرهنگی همچون خرید کتاب و یا استفاده از امکانات مراکز فرهنگی و هنری را مساله ای دانست که در آن دولت می تواند بسیار کمک حال جامعه فرهنگی و هنرمندان باشد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.