به گزارش ایرنا مریم جمشیدی روز شنبه در نشست با مشاوران فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان مازندران با موضوع (عفاف، حجاب و تاب آوری) اظهارکرد: فرهنگ، بیشتر، از بی فرهنگی آسیب دیده تا ناآگاهی، بی حجابان را طرد نکنیم بلکه در برنامه های اجرایی همه ذائقه ها و سلایق را در نظر بگیریم چرا که بی حیایی های امروز در عرصه بی حجابی نوعی لجبازی آگاهانه است و در برنامه های اجرایی حجاب و عفاف در سطح استان هنر این است که بتوانیم تمام قشرها رو جمع و جذب کنیم.
وی افزود: امروز چهره عفاف و حجاب نه ایرانی است و نه اسلامی، بدلیل اینکه در تمام سالیان گذشته بخوبی به این ارزش پرداخته نشده است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به آسیب های اجتماعی به دلیل اهمیت نقش خانواده در اجتماع داشته که این مساله به طور غیرمستقیم به حجاب و عفاف نیز مربوط می شود.
جمشیدی گفت: حجاب و عفاف ارزشی است که مربوط به هفته خاصی نمی شود، نامگذاری یک هفته فقط تلنگری برای ارج نهادن به مقام این ارزش است، باید مطالبه گرانه در مورد برنامه های اجرایی حیطه بانوان در تمام زمینه ها و از جمله حجاب و عفاف تابوشکنی کنیم.
وی همچنین گفت: نباید فعالیت ها و عملکردهای فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی در حیطه حجاب و عفاف محدود به دستگاه خاص خودشان شود و از سوی دیگر از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد در این عرصه هم باید بهره برد زیرا در بسیاری جاها مردم از برنامه ها با برچسب دولتی گریزانند.
جمشیدی پایه گذاری گفتمان های دانش آموزی و دانشجویی را نیز راهکاری برای ترویج اهمیت ارزش حجاب و عفاف عنوان و تصریح کرد: با جذابیت های ممکن و شدنی به جوانان مجال صحبت دهید و همچنین از ظرفیت شبکه های مجازی نیز استفاده کنید.
جمشیدی برگزاری نمایشگاه پوشاک ایرانی، اسلامی با حضور طراحان لباس و حمایت از طراحان بومی، تعامل بین بانوان فعال در دستگاه ها و فرمانداری ها و تجمیع فعالیت ها را از دیگر پیشنهادات مثمر ثمر برشمرد و تاکیدکرد: شاید مشکل اصلی امروز استان در نرسیدن به اهداف، انجام جزیره ای کارها باشد.
وی به بانوان مشاور توصیه کرد: فعالیت های خود را با غنا و نمود بیشتری انجام دهند و فرمانداران را مجاب به شرکت در جلسات مربوط به امور بانوان کنند، زیرا یکی از مهم ترین آسیب هایی که امور بانوان را تهدید می کند نداشتن ردیف مشخص مالی نیست، بلکه نگاه صرفا جنسیتی به زنان و فعالیت های آنان است.
در ادامه این نشست همچنین مشاوران فرمانداری های مازندران به بررسی شیوه نامه و نحوه اجرای طرح ملی 'توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده ها' در مناطق آسیب خیز استان مازندران پرداختند.
طرح ملی توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده با هدف توان افزایی و توسعه ظرفیت های جامعه محلی با اولویت مناطق آسیب خیز و آموزش 20 تشکل اجتماع محور از طریق برگزاری کارگاه های تربیت آموزش گر محلی به مدت 80 ساعت برگزار می شود.
برای اجرای این طرح در مناطق آسیب خیز مازندران مقرر شد با همکاری معتمدان محلی مشرف به منطقه 20 نفر به صورت مطالعه شده جهت مشاوره و آموزش زنان در زمینه آگاهی سازی آسیب های اجتماعی و مقابله با آنها انتخاب و به آموزش زنان بپردازند.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.