به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی فیض روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران سازمان های دانش آموزی کشور در ساری افزود : فرم هدایت تحصیلی 50 درصد از این دانش آموزان هم پس از تکمیل اطلاعاتشان در سامانه ، آماده عرضه به والدینشان است .
وی پیش بینی کرد که تا 20 تیر ماه اطلاعات دانش آموزان تمامی مناطق کشور در سامانه هدایت تحصیلی تکمیل شده و فرم هایشان در اختیار خودشان قرار گیرد .
معاون وزیر آموزش و پرورش توضیح داد : امسال برنامه هدایت تحصیلی کاملا جنبه توصیه ای دارد و هیچ الزامی در آن نیست و دانش آموز بر اساس اولویت هایی که به آنان اعلام می شود می توانند در رشته مورد نظر ثبت نام کنند.
وی با این حال تاکید کرد که انتخاب رشته در بعضی مناطق یا بعضی رشته های خاص مانند علوم تجربی دارای محدودیت و ظرفیت خاصی است و در این وضعیت اولویت با دانش آموزی است از نظر علمی امتیاز بیشتری داشته باشد .
فیض گفت که این اولویت به معنای جلوگیری از ثبت نام دیگر دانش آموزان در رشته تجربی و دستیابی به این رشته نیست .
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت : طرح هدایت تحصیلی که اکنون از پایه نهم عملیاتی انجام می شود کامل نیست زیرا هدایت تحصیلی کامل و شناسائی استعدادها از مقطع دبستان آغاز می شود .
وی افزود : برنامه ما این است که هر سال یک مقطع به صورت معکوس از مقطع هدایت تحصیلی کاسته می شود تا این برنامه از دوره ابتدایی آغاز شود .
** افزایش 20 درصدی پایگاههای تابستانی در سال 96
معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین از افزایش 20 درصدی پایگاههای تابستانی در سال جاری خبر داد و گفت که در تابستان امسال 2 گونه برنامه اوقات فراغت برای دانش آموزان و یادگیری مهارت تدوین شده که در 25 هزار پایگاه تابستانی برگزار می شود.
وی افزود : دانش آموزان مشمول اعزام به پایگاههای تابستانی سال گذشته حدود چهار میلیون نفر بود که امسال پیش بینی می شود به پنج میلیون نفر برسد.
فیض با تاکید بر این که برنامه های پایگاههای تابستانی مکمل برنامه های تحصیلی سالانه ولی لزوما به معنای تکرار آن نیست ، گفت که جهت گیری این برنامه ها بالا بردن سطح مهارت و یادگیری و همچنین کارایی دانش آموزان است تا بتوانند در آینده برای برایش فرصت شغلی ایجاد کند .
وی افزود : با مراکز فنی و حرفه ای هماهنگی های لازم شده است که دانش آموز بتواند در پایان دوره مهارتی مدرک و گواهی لازم را دریافت کند .
معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با اعلام این که هم اکنون حدود 800 هزار نفر زیر پوشش سازمان دانش آموزی هستند ، ابراز امیدواری کرد که این آمار به حداکثر دانش آموزان کشور افزایش یابد.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.