به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا یونسی روز شنبه در آئین افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهر آمل افزود : تاکنون در شهرهای جویبار ، ساری ، بابل ، چالوس ، نوشهر ، فریدونکنار و ایزدشهر سامانه های پایش تصویری شهری در مرحله نصب دکل و دوربین های نظارتی و کنترل ترافیکی قرار دارد و در شهر آمل با تلاش مجموعه شهرداری تکمیل شد و به مرحله بهره برداری رسید.
وی ادامه داد : شهرداری‌ها موظف به تکمیل و تجهیز مرکز مانیتورینگ و کنترل ترافیک در شهرها هستند و در جاده ها نیز نصب این تجهیزات برعهده سازمان حمل و نقل جاده ای است.
معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه امروزه در دنیا برای کنترل ترافیک از سیستم‌های ماهواره‌ای استفاده می‌شود ، گفت : امروزه فناوری و علم و پیشرفت های روزافزون آن در خدمت منافع مردم درآمده است.
یونسی افزود : با توجه به افزایش جمعیت و رشد سریع شهرها ، نوع جرائم و ناهنجاری های اجتماعی نیز پیچیده تر می شود و ابزارهایی برای بازدارندگی و حضور کمتر افراد مسئول از راهکاری هائی است که بسیای از شهرها به دنبال دست یافتن به آنها هستند.
وی، ادامه داد : امروز با پیشرفت فناوری در کنار ابرازهای سخت و نرم ، باید با بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها ، بدون دخالت عوامل انسانی ، شرایط را برای رضایت‌مندی شهروندان جامعه فراهم کرد.
یونسی همچنین از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار آمل برای اهتمام در اجرا و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک دراین شهر قدردانی کرد و گفت که آمل در نصب دوربین‌های پایش تصویری سرآمد تمام شهرهای استان است.
رئیس پلیس راهور مازندران هم گفت : هوشمندی سازی دوربین های ترافیکی در شهرها سبب حضور فیزیکی کمتر پلیس می شود.
سرهنگ مهدی باقری افزود : هم اکنون به طور میانگین روزانه بیش از یکهزار برگ جریمه توسط ماموران پلیس آمل برای رانندگان متخلف در این شهر صادر می شود که با فعال تر شدن دوربین های نظارتی در بیشتر میادین و خیابان های اصلی و پرجمعیت ، شهروندان را به سمت قانونمند شدن و نیز الزام به قانون سوق خواهد داد.
وی ادامه داد : در حال حاضر بازنگری اساسی در تابلوهای شهری و نیز تعویض بسیاری از تابلوهای و علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی در شهرهای استان ضروری است و ضرورت دارد که شهرداری ها در این بخش پیشگام و فعال تر ورود پیدا کنند.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.