به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدمحمد رسولی روز یکشنبه در همایش ملی مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی قائمشهر تعداد مدارس این شهرستان را 330 واحد اعلام کرد و افزود : پس از شناسائی مدارس آسیب پذیر ، مشاوران برای آموزش دانش آموزان جهت مقابله با این آسیب ها به این مدارس اعزام شدند .
وی تعلیم و تربیت برای تربیت نسل سالم را از دغدغه های آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد : در کنار آن دور کردن دانش آموزان از آسیب های اجتماعی با آموزش درست هم مورد تاکید است .
** مواد مخدر ، جرم یک چهارم زندانیان قائمشهر
دادستان قائمشهر هم در این همایش گفت : مواد مخدر یکی از مباحث جدی در جامعه است که به عنوان بلای خانمان سوز گریبان گیر جوانان و نوجوانان ما شده است .
حسین عشقی با بیان اینکه مواد مخدر دومین علت مهم محکومیت زندانیان قائمشهر است ، افزود : هم اکنون 180 نفر از زندانیان شهرستان ، محکومان مواد مخدر هستند.
وی تعداد زندانیان شهرستان را 874 نفر اعلام کرد و گفت که این محکومان از شهرستان های قائمشهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ هستند .
دادستان قائمشهر با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از نیم تن مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد ، افزود : در این رابطه 500 نفر از عاملان شناسایی و پس از محاکمه زندانی شده اند.
عشقی گفت که همچنین در سه ماه امسال هم 200 کیلو از انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است و برای تعدادی از این افراد پرونده تشکیل شده است .
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در این شهرستان 2 کارگاه مربوط به ساخت مواد مخدر صنعتی شناسایی شد ، اضافه کرد : در این راستا تعداد زیادی مواد مخدر کشف و این باند با همکاری پلیس و اطلاعات متلاشی شده است .
دادستان قائمشهر با تاکید بر اینکه این همایش ها که در حوزه پیشگیری مواد مخدر برگزار می شود می تواند در راستای آگاه سازی خانواده ها مهم باشد ، ادامه داد : در این راستا و در حوزه پیشگیری خانواده ها هم می توانند برای کاهش این معضل مراقب فرزندان ** معرفی یک هزار و 300 معتاد به کمپ ترک اعتباد
عشقی بیان کرد : در طول سال گذشته قریب به هزار و 300 نفر از معتادین به کمپ های ترک اعتیاد مجاز این شهرستان معرفی شده اند .
وی ادامه داد: همچنین 100 نفر از معتادین این شهرستان به کمپ ترک اعتیاد آزاد خیل ساری معرفی شده اند.
در حال حاضر 6 مرکز ترک اعتیاد مجاز در این شهرستان در حال فعالیت است .
در پایان این همایش از 17 نفر از فرهنگیان که در حوزه اجتماعی و همچنین 60 نفر از دانش آموزانی که در جشنواره سالم حائز رتبه شده اند با اهداء جوایز تجلیل شد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.