رحمت علیزاده جیرکل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ بر اساس اسناد موجود ، 12 شرکت در قالب حدود 18 قرارداد در طرح های جنگلداری عرصه های منابع طبیعی به گستره ای حدود 196 هزار هکتار در این منطقه فعالیت دارند.
وی ادامه داد :‌ پارسال کار 2 شرکت در قالب سه قرارداد به پایان رسید و هم اکنون حسب دستور وزیر جهاد کشاورزی باید وضعیت قرارداد بقیه شرکت های مجری طرح های جنگلداری تا پایان سال جاری مشخص و تعیین تکلیف شود.
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت که برای تحقق این هدف تلاش می شود تا به صورت توافقی قرارداد آن دسته از مجریان طرح های جنگلداری که تا پایان سال 1405 ادامه دارد ، خاتمه داده شود و از سوی دیگر اعتبارات لازم برای نگهداری جنگل تخصیص یابد که در این مورد هم مکاتبات و پی گیری های لازم صورت گرفته است.
وی افزود : با موفقیت در این بخش ها ، اقداماتی مانند حفاظت ‌، احیا،‌ جنگل کاری ، مرمت جاده های جنگلی و ساختمان ، نصب بنج مارک و در نهایت همه فعالیت هایی که منجر به ارتقای کمی و کیفی جنگل شود در این مناطق در دستور کار قرار می گیرد. ‌
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز پیش از این از توقف 80 درصدی قرارداد بهره برداری جنگل های شمال کشور در سال جاری خبر داد و گفت که طبق برنامه ، امسال برداشت بی رویه از حدود 250 هزار هکتار از جنگل های شمال متوقف می شود.
خداکرم جلالی افزود :‌ طبق تذکرها و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حفظ جنگل های شمال کشور دستور توقف بهره برداری از جنگل ها در نیمه دوم سال 95 صادر شد که توانستیم بهره برداری و برداشت چوب از 150 هزار هکتار از اراضی را متوقف کنیم.
وی اظهار داشت : امسال قرار است عملیات توقف بهره برداری از جنگل های شمال را داشته باشیم و بقیه توقف بهره برداری (20 درصد قراردادهای بهره برداری) با تشخیص دولت و مجلس شورای اسلامی در سال 97 اجرایی می شود.
جلالی تصریح کرد: این توقف بهره برداری از جنگل های شمال به معنای رهاسازی جنگل ها نیست بلکه به دنبال حفاظت و احیای جنگل ها هستیم و تلاش داریم تعهداتی که با مجریان طرح ها در گذشته داشته ایم تا حد ممکن رعایت کنیم و در چارچوب قوانین و مقررات و همچنین قراردادهای موجود موضوع را پیگیری کنیم.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران –نوشهربیش از 300 هزار هکتار جنگل را در غرب مازندران تحت پوشش دارد .
خبرنگار : مهراب زکی پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.