کیوان فرح زاد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت :‌ با اینکه مدت زمان کوتاهی از فصل تابستان گذشته و هنوز شاهد اوج گرمای آنچنانی در این مناطق نبوده ایم ولی میزان مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.
وی بدون ارائه میزان مصرف انرژی در غرب مازندران در این مدت گفت : سال گذشته میزان بارمصرف برق تا پیش از فرارسیدن فصل تابستان حدود 310 مگاوات بود به گونه ای که این میزان در فصل تابستان به حدود 584 مگاوات رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران اظهار امیدواری کرد که با مصرفه بهینه از انرژی از سوی ساکنان این منطقه شاهد نوسانات برق در این منطقه نباشیم.
وی ، کمبود انرژی ، خاموشی های متعدد ، مستهلک شدن تابلوهای توزیع و ترانس سوزی را از مهم ترین مشکلات و خسارت هایی نام برد که در پی مصرف بیش از حد استاندارد انرژی الکتریکی در این مناطق بوجود می آید.
مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با بیان اینکه زمان پیک مصرف برق از ساعت 12 تا 16 و نیز 20 تا 24 است گفت که بیش از 50 درصد از کل مصرف انرژی الکتریکی مشترکان خانگی هستند.
فرح زاد افزود :‌ برای استفاده بهینه و منطقی برق مشترکان می توانند علاوه بر تنظیم دمای کولر بین 24 تا 26 درجه از هر گونه استفاده وسایل برقی پرمصرف در زمان پیک مصرف خودداری کنند.
طبق تجربه سال های گذشته و بنا به اظهار نظر کارشناسان ادارات هواشناسی میزان دمای هوای در برخی ازماههای سال از جمله تیرماه و مرداد ماه به حدود 30 تا 35 درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.
محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر به تعداد هشت شهرستان ، هزار و 251 روستا و 31 شهر جزو شهرستان هایی هستند که زیرپوشش شرکت توزیع برق غرب مازندران قراردارند.
این شهرستان های گردشگر پذیر در تمامی فصول به ویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگراست.
دراین میان ، میزان تقاضا و استفاده میهمانان از وسایل سرمایشی به علت گرمای شدید و شرجی بودن این شهرستان ها، به چند برابر افزایش می یابد .
طبق آمار منابع رسمی ، میانگین مصرف سرانه برق خانگی در کشور حدود ٢٧٠٠ کیلوات ساعت است و این میزان بیش از سه برابر مصرف جهانی است.
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی **انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.