به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید خلیل اسماعیل نژاد پیش از خطبه نماز جمعه ساری افزود : 27 هزار و 596 پرونده از این تعداد مربوط به هتگ حرمت و بی احترامی بوده است.
وی 26 هزار و 637 فقره پرونده قضائی سال گذشته در مازندران را مربوط به سرقت اعلام کرد و گفت که 20 هزار فقره پرونده هم بابت عدم پرداخت بدهی در دادگستری استان تشکیل شد.
اسماعیل نژاد گفت : پارسال همچنین هشت هزار و 792 پرونده برای کلاهبرداری و بیش از هشت هزار فقره پرونده هم در باره خیانت در امانت در دادگاههای استان باز شد.
استان مازندران بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در کشور حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد. اگر هر پرونده ای تنها یک شاکی و متشاکی داشته باشد ، آمار پرونده های تشکیل شده در دادگستری به معنای درگیری حدود نیمی از جمعیت استان با این پروندهاست .
** درک نادرست از اسلام ، منشاء جرایم
معاون قضائی دادگستری مازندران گفت که دادگاههای استان در این مدت برای اجرای عدالت به اندازه میلیاردها تومان جریمه نقدی ، دیه و صدها هزار ضربه شلاق حکم صادر کردند.
وی برگشت صدها هزار متر مربع زمین تصرفی به صاحبان اصلی را از دیگر نتایج تشکیل پرونده و صدور احکام قضائی دانست و افزود که در این مدت دستیازی به بیت المال هم به حد اقل رسیده است.
اسماعیل نژاد با ابراز تاسف از افزایش روز افزون ارتکاب به جرم و جنایت ، نبود درک درست از اسلام را مهم ترین علت در این زمینه برشمرد و گفت : در استانی که پیشینه علوی دارد و علمای گرانقدری را در خود پرورش داده است، چنین معضلی می تواند ننگ باشد.
وی افزود : جامعه شناسان و نظریه پردازان بر این اعتقادند که از بین بردن فکر گناه نیازمند سه نسل است ، در حالی که در شرع اسلام این مهم با توسل به قرآن کریم و رهنمودهای بزرگان دین ، تنها در یک نسل ممکن می شود.
معاون دادگستری مازندران یاد آور شد : آ نزمان که جهان دچار جهل و خاموشی بود و مردان با محارم خویش زنا می کردند ، پیامبر اکرم (ص) به وسیله کتاب آسمانی مردان بزرگی همچون علی (ع) ، سلمان ، مقداد ، ابوذر و دیگر بزرگان را تربیت کردند و نور معنویت را در دل مومنان برافروختند.
وی برخی گمانه زنی ها در باره نقش بیسوادی و بیکاری در ارتکاب جرایم را نادرست دانست و توضیح داد : هم اکنون شماز زندانیان زندان های مازندران هفت هزار و 428 نفر است که تنها 22 درصد آنان بیسواد و 16 درصد بیکار هستند و می بینیم که بیسوادی و بیکاری نمی تواند عوامل مهمی در ارتکاب جرم باشد.
اسماعیل نژاد از تهاجم فرهنگی به عنوان عامل مهم ارتکاب جرم و گناه نام برد و گفت : دشمنان نظام الهی به وسیله اینترنت و ماهواره اهداف شومشان را در میان جوانان رواج می دهند.
وی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه ، افزود : دشمنان کور دل در محاسباتی اشتباه اینگونه پنداشتند که با برداشتن ایدئولوگ می توانند ایدئولوژی را در کشور از بین ببرند.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.