به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد برهانی روز چهارشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه و در نشست با اصحاب رسانه ، افزود :دادگستری قائمشهر با کمبود شعب دادگاه خانواده مواجه است ،2 شعبه خانواده پاسخگوی پرونده ها نیست و یک شعبه خانواده دیگر در این شهرستان نیاز است .
به گفته وی از اوایل آذر ماه سال گذشته ابلاغیه کاغذی قوه قضائیه این شهرستان جای خود را به ابلاغ الکترونیکی قضایی ( ثنا ) داده است .
وی گفت که از ابتدای سال 95 تاکنون ، از تعداد 80 هزار و 580 فقره ابلاغیه که در این شهرستان صادر شده است از این تعداد 22 هزار و 335 ابلاغیه در سایت ثنا و به صورت الکترونیکی ثبت شده است .
رئیس دادگستری قائمشهر ؛ کاهش تراکم پروندهای قوه قضائیه و کاهش اطاله دادرسی ، سرعت در کار ها و دقت در رسیدگی را از جمله اهداف این طرح برشمرد.
برهانی بیان کرد : همچنبن با راه اندازی بخش ارشاد قضایی به دنبال کاهش بیشتر پرونده های ورودی به محاکم هستیم .
وی به مشاور حقوقی از طریق سامانه 129 اشاره کرد و گفت که هر ماه بیش از 2 هزار نفر از شهروندان در این شهرستان از این طریق مشاوره ارائه می شود.
برهانی ، افزود : طی سال گذشته در مجموعه محاکم حقوقی ، کیفری 2 ، دادسرا و شورای حل اختلاف بیش از 57 هزار پرونده وارد دادگاه شده است که در نهایت 44 هزار و 560 فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفته است .
وی به چهار شعبه صلح و سازش ، 9 شعبه حکمی در شورای حل اختلاف و یک شعبه صلح و سازش در زندان اشاره کرد و گفت که طی سال گذشته از مجموع 12 هزار و 500 فقره پرونده که وارد شورای حل اختلاف شده است که از این تعداد سه هزار و 2 فقره پرونده مختومه شده است .
وی همچنبن بیشترین اتهاماتی را که در دادسرا تشکیل داده است اعم از سرقت ، توهین به اشخاص عادی ، ضرب عمد ، تصادف ، نگهداری و مالکیت مواد مخدر اعلام کرد و گفت که بیشترین اتهامات در دادگستری ابتدا مواد مخدر و بعد سرقت بوده است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.