محمد رضا صابری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود این ناجیان در طرح سالمسازی دریا در دو شناگاه ساحل چپکرود و لاریم و دیگر محدوده ساحلی از جمله مناطق حادثه خیر استقرار می یابند.
وی از شناسایی 11 نقطه حادثه خیز در سواحل دریای جویبار خبر داد و گفت که چهار نجاتگر ، یک دستگاه آمبولانس ، یک دستگاه خودروی پیکاپ ، سه دستگاه موتور سیکلت همراه با راکت موتور با 6 نفر نجاتگر مربوطه هم در این مناطق به کار گرفته می شوند.
صابری با بیان اینکه تمامی ناجیان امدادگر هم هستند ، افزود : پیش از این ، کلاس های آموزشی و آمادگی برای این ناجیان برای خدمت کردن در سواحل و طرح سالمسازی دریا برگزار شد.
وی ادامه داد : آموزش های امدادگری هم به مدت 34 ساعت به این ناجیان ارائه شد تا چنانچه امدادگران بموقع به صحنه نرسیدند ، ناجیان بتوانند خدمات امدادگری به حادثه دیدگان ارائه دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر جویبار به آغاز فعالیت کمیته پیشگیری از غرق شدن طرح ساماندهی دریا در این شهرستان از ماه خرداد امسال اشاره کرد و گفت که ناجیان غریق همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب در طرح ها حضور دارند.
وی از گشت زنی ناجیان غریق با 2 دستگاه جت اسکی به صورت روزانه در سواحل جویبار خبر داد و افزود : این جت اسکی زیر نطر جمعیت هلال احمر و نجات غریق است تا اگر مسافری در خارج از طرح دریا در حال شنا کردن است او را به سمت ساحل هدایت کنند.
صابری همچنین از افزایش 20 درصدی تعداد ناجیان غریق و نجاتگر در سواحل جویبار در ایام تعطیل خبر داد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.