به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران- دکتر محمدجواد دهقانی با اشاره به رتبه بندی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برحسب مقالات هر رشته و تعداد استنادهای دریافتی گفت: هر چند به طور متوسط مقالاتی که در مجلات نمایه شده در پایگاه استنادی وب آو ساینس (ISI) منتشر می‌شود از اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر مقالات علمی دنیا استناد بالاتری دریافت می‌کند، اما تمامی مقالاتی که در مجلات ISI منتشر می‌شود به یک نسبت استناد دریافت نمی‌کنند.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: تعداد استنادهای دریافتی مقالات یک دانشگاه تأثیر بسزایی در رتبه یک دانشگاه دارد. در حال حاضر یکی از شاخص‌های مهم در نظام‌های رتبه بندی ملی و بین‌المللی شاخص استناد است. استنادها به معنی میزان استفاده از آثار علمی هستند. هر چقدر استنادهای یک مقاله بیشتر باشد این بدان مفهوم است که آن مقاله بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.
دکتر دهقانی خاطرنشان کرد: پایگاه استنادی ISI هر دو ماه یکبار بر حسب میزان استنادهایی که مقالات در سطح بین‌المللی دریافت کرده‌اند به معرفی مقالات یک درصد برتر می‌پردازد.
وی گفت: پایگاه استنادی ISI در یک تقسیم بندی علوم را به ۲۲ رشته موضوعی کلی تقسیم، سپس مقالات هر رشته در ۱۰ سال اخیر را بر حسب سال‌های مختلف تفکیک می‌کند. در هر رشته و سال مقالات بر حسب تعداد استنادهای دریافتی رتبه بندی می‌شود. در گام بعدی یک درصد از مقالات بر حسب تعداد استنادهای دریافتی مرتب سازی شده و انتخاب می‌شود.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: در بین دانشگاه های صنعتی کشور، دانشگاه صنعتی اصفهان، شریف و نوشیروانی بابل بیش از سایر دانشگاه های صنعتی کشور مقاله برتر تولید کرده اند.
روابط عمومی دانشگاه، کسب این افتخار ارزشمند را به کلیه دانشگاهیان تبریک عرض می نماید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 679739
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.