نقی شادمان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: یکهزار و 24 دانش آموز اتباع بیگانه در این استان حضور دارند که بخش اعظم آنها از کشورهای افغانستان، بنگلادش، پاکستان و عراق هستند.
وی افزود: محصلان اتباع با مراجعه به استانداری، گواهی اتباع دریافت می کنند که مدت اعتبار این گواهی یکساله است و برای نام نویسی سالهای تحصیلی بعدی کاربرد ندارد.
رییس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش مازندران گفت: یک اصل کلی در کشور وجود دارد که هیچ دانش آموز لازم التعلیمی با هیچ بهانه ای نباید از تحصیل باز بماند بنابراین حتی افراد بی هویت و شناسنامه نیز باید با انجام راهکارهای قانونی به تحصیل ادامه دهند.
شادمان افزود: براساس دستورالعمل قانونی این افراد با مراجعه به فرمانداری ها کارت حمایت تحصیلی دریافت می کنند و مطابق با این کارت در مدارس ثبت نام شده و در طول سال تحصیلی خانواده ها مکلف به رفع این معضل و دریافت شناسنامه برای فرزند می شوند.
وی رفع فوری این معضل را از سوی خانواده ها به دلیل فرایند ثبت نام الکتریکی و نام دانش آموز در سامانه سناد الزامی برشمرد.
دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان مازندران اظهارکرد: نوآموزان نیز برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی حتما باید از شرط سنی 6 سال تمام برخوردار باشند.
شادمان در زمینه نام نویسی دانش آموزان در مدارس هیات امنایی نیز گفت: این مدارس، مدرسه های دولتی هستند که رویکرد هیات امنایی دارند و مدیران آنها مکلف به ثبت نام دانش آموزان محدوده خود می باشند اما چنانچه فضای آموزشی این مدارس بیشتر از ظرفیت نام نویسی باشد پس از اعلام به آموزش و پرورش، دانش آموزان دیگر نواحی را نیز ثبت نام می کنند.
***در نظرگیری شرایط سخت مالی مردم توسط مدیران در زمان ثبت نام
رییس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش مازندران گفت: به مدیران مدارس سطح استان مازندران تاکید شده است شرایط ویژه این استان و آسیب دیدگی مالی کشاورزان از جهت سرمای هوا در زمستان گذشته و یخزدگی و نابودی محصولات را در زمان نام نویسی فرزندان و دریافت وجه ثبت نام مدنظر داشته باشند.
شادمان تاکید کرد: حتی دریافت مشارکت های مردمی در هفته پیوند (اواسط اردیبهشت ماه) نیز اختیاری اعلام شده و مدیران باید تلاش کنند ثبت نام دانش آموزان با کمترین حاشیه همراه باشد.
وی به نمره 100 آموزش و پرورش این استان در کشور در سال تحصیلی گذشته و رقم خوردن فرایند ثبت نام با کمترین دغدغه اشاره کرد و گفت: تمامی گلوگاه های فساد از طریق ممنوعیت دریافت وجه نقدی توسط مدیران مدارس بسته شده است.
تعداد 536 هزار و 246 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در 4 هزار مدرسه دولتی و غیردولتی استان مازندران به تحصیل می پردازند.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.