علی شادمان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : استفاده از مبایعه نامه های صوری اجاره منزل که با همکاری و مشارکت برخی بنگاههای مشاور املاک از جمله این موارد سوء استفاده و تخلف است که سالهای قبل و در زمان ثبت نام دیده می شد .
وی با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش آموزان باید در مدارس محدوده محل سکونتشان انجام شود ، ادامه داد : والدین برخی دانش آموزان با این ذهنیت که برخی مدارس از امکانات و نیروی انسانی بهتری برخوردار هستند به دنبال راههای غیر قانونی برای ثبت نام می روند .
معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : این سوء استفاده ها باعث شده تا برخی دانش آموزان خارج از محل سکونتشان در مدارس ثبت نام شوند که این باعث افزایش تراکم جمعیت دانش آموزی در برخی مدارس شده است .
براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش مازندران حد نصاب تعداد دانش آموز در هر کلاس 25 نفر است که براساس گنجایش فضای آموزشی تا 33 نفر نیز قابل افزایش است .
*** پروانه فعالیت مشاوران املاک متخلف لغو می شود
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش وپرورش و نهادهای مرتبط در این خصوص اشاره کرد و گفت : در صورت مشاهده صدور مبایعه نامه صوری برای ثبت نام ، پروانه فعالیت مشاور املاک خاطی لغو می شود .
به گفته شادمان همچنین در صورت اثبات تخلف دانش آموز خاطی ، ثبت نام آنها در آن مدرسه انجام نمی شود .
وی از مدیران مدارس نیز خواست تا به مهر قوه قضائیه بر روی برگه مبایعه نامه توجه بکنند و گفت : وجود این مهر ملاک صوری نبودن مبایعه نامه است .
براساس اعلام اداره کل آموزش وپرورش مازندران در سال تحصیلی پیش رو در مجموع تعداد 536 هزار و 246 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در 4 هزار مدرسه دولتی و غیردولتی استان مازندران به تحصیل می پردازند.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.