به گزارش ایرنا مهیا واحدی شنبه شب در همایش کوچه گردان عاشق در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری اظهارکرد: این کودکان بواسطه آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد والدین، فقدان پدر و مادر، بزه های اجتماعی، فساد و فحشای والدین و غیره در فقر و شرایط نامناسب زندگی بسر می برند که جمعیت امام علی (ع) از طریق راه اندازی خانه های حمایت با نام 'خانه ایرانی' سعی در جبران بخشی از کمبودها و حمایت از این کودکان در شهرها و محلات خود دارند.
وی با اشاره به فعالیت 30 خانه ایرانی در سراسر کشور افزود: جمعیت امام علی (ع) حدود 13 هزار عضو دارد و حدود 4 هزار کودک در سراسر کشور تحت حمایت های این جمعیت قرار دارند.
واحدی با اشاره به برگزاری آیین کوچه گردان عاشق توسط اعضای جمعیت در ماه مبارک رمضان به منظور شناسایی کودکان آسیب دیده و حمایت از آنها ادامه داد: امسال در هجدهمین سال برگزاری این آیین بیش از 9 هزار کیسه مایحتاج غذایی به مبلغ 9 میلیارد و 760 میلیون ریال برای خانواده‌ها تامین شده و توسط داوطلبین و خیرین میان خانواده‌های آسیب دیده در سراسر کشور توزیع می‌شود.
وی تاکیدکرد: مراحل ابتدائی برنامه های اجرایی این آیین به منظور شناسایی مناطق محروم از اوایل اردیبهشت سال جاری در استان‌های تهران، کرمانشاه، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان، قم، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، سمنان، فارس، زنجان، ایلام، البرز، گلستان، لرستان، همدان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و یزد آغازشد.
وی تصریح کرد: هزینه اجرای این طرح شامل تهیه و توزیع کیسه های مایحتاج، توسط حامیان مردمی جمعیت امام علی (ع) در طول ماه مبارک رمضان تامین می شود.
مسئول خانه ایرانی دروازه غار تهران از شب کوچه گردان به عنوان شب شناخت یاد کرد و گفت: کودکان آسیب دیده به هر شکل در اجتماع آیه و نشانه های غفلت روزگار ما هستند.
واحدی بر اهمیت حضور و احساس مسئولیت ما در برابر این کودکان و تاثیر آن در تغییر تمامی افعال زشت و ناپسند جامعه تاکید کرد و افزود: جمعیت امام علی (ع) عمده توجه خود را با شناسایی این کودکان و رفع معضلات آنان تا حد ممکن و حمایت های گوناگون از طریق حضور این کودکان در خانه های ایرانی نهاده است.
عضو هیات مدیره جمعیت امام علی (ع) گفت: از جمله اقدامات این جمعیت جلب رضایت اولیاء دم و پرداخت وجه الرضایه جهت آزادسازی کودکان محکوم به اعدام است که در این راستا تاکنون 30 نوجوان توسط جمعیت آزاد شده اند.
واحدی از دیگر آیین های برگزار شده توسط جمعیت در طول سال را هفت سین برکت، یلدا در کوچه فقر، هزاربارزندگی و غیره برشمرد و تاکید کرد: برگزاری مراسم سال نو و یلدا در کنار کودکان محروم، گسترش فرهنگ کتابخوانی، حمایت تحصیلی کودکان محروم و حمایت از دختران در معرض خطر و غیره از جمله اهداف و برنامه های طرح های مختلف اجرایی از سوی جمعیت است.
جمعیت دانشجویی امام علی (ع) در سال 1378 پس از ثبت رسمی در وزارت کشور، به عنوان یک سازمان مردم نهاد مستقل شناخته شد و سپس فعالیت خود را به دیگر دانشگاه‌های کشور گسترش داد.
اعضای جمعیت در سال 1384 نخستین دفتر رسمی مردمی جمعیت را به نام 'خانه ایرانی' در جنوب شهر تهران و در محله مولوی افتتاح کردند.
همایش کوچه گردان عاشق با حضور خیرین، مردم و اعضای سازمان مردم نهاد امام علی (ع) با برنامه هایی از جمله نی نوازی کودکان تحت پوشش خانه ایرانی ساری، خوانش نمایشنامه، پخش کلیپ و امضای تفاهم نامه اعضای جمعیت و گزارش عملکرد جمعیت امام علی (ع) ساری برگزار شد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.