سرهنگ رامین شمس عصر شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این بازارچه پس از دریافت گزارش های مردمی مبنی بر نگهدای و خرید و فروش کالای قاچاق امروز شنبه مورد بازرسی پلیس گرفت که در آن 9 هزار و 519 قلم انواع لوازم‌ آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق به ارزش 810 میلیون ریال کشف شد.
وی افزود : همچنین در این بازرسی تعدادی اتباع بیگانه غیرمجاز نیز دستگیر شدند و مشخص شد که این افراد که تبعه کشور افغانستان هستند به عنوان فروشنده اجناس در این مکان تجاری به صورت غیر قانونی فعالیت می کردند .
فرمانده انتظامی تنکابن با تاکید بر این که نگهداری و فعالیت اتباع بیگانه غیر مجاز در واحد صنفی جرم است ، هشدار داد که نیروی انتظامی در صورت دریافت گزارش یا مشاهده اتباغ بیگانه غیرمجاز برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد کرد.
وی از شهروندان خواست تا فعالیت اینگونه افراد را با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
ورود اتباع بیگانه به مازندران از سال 86 ممنوع شد و بر این اساس هرگونه ورود ،اقامت ،تردد ، تحصیل و اشتغال اتباع خارجی غیرقانونی است و جرم محسوب می شود.
براساس قانون برای دستگیری اتباع غیرمجاز نیاز به داشتن حکم قضایی نیست .
اگر چه آمار رسمی از حضور اتباع خارجی بویژه افغانستانی در مازندران وجود ندارد ، ولی سوابق دستگیری ها نشان می دهد که شهرستان های غرب مازندران به خاطر گردشگر پذیر بودن ، امن ترین مکان برای تردد و اشتغال این افراد است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.