آرزو ولیپور روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران در ساری افزود : زیربنای این تعداد پروژه کتابخانه نیمه تمام 25 هزار متر مربع است .
وی اعتبار موردنیاز برای اجرای این تعداد پروژه را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : در حالی کتابخانه های عمومی مازندران با این تعداد کتابخانه های نیمه تمام مواجه است که اعضای کتابخوان با کمبود فضا مواجه هستند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران تاکید کرد : آنقدر پیشرفت فیزیکی ساخت کتابخانه ها کند است که خیران نیز برای کمک به ساخت این پروژه ها کم میل هستند .
وی با قدردانی از نگاه ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران در تخصیص اعتبار بیشتر برای اجرای کتابخانه های نیمه تمام استان افزود : امسال 14 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است .
سال گذشته سازمان مدیریت چهار میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه های مازندران تخصیص داد .
به گفته ولیپور کتابخانه های عمومی مازندران امسال یک هزار و 500 برنامه فرهنگی در قالب 18 عنوان در کتابخانه ها برگزار می کنند.
معاون اداره کل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران نیز در این نشست گفت : شهرداری های استان بابت حق السهم نیم درصدی 80 میلیارد ریال به کتابخانه های عمومی بدهکار هستند .
به گفته مهدی مرادی این میزان بدهی مربوط به سالهای 83 تا 94 است که البته حق سهم کتابخانه های عمومی مازندران از شهرداری ها در خصوص نیم درصددر این سالها 206 میلیارد ریال بود که تاکنون 124 میلیارد ریال آن محقق شده است .
استان مازندران دارای 115 باب کتابخانه عمومی است و تعداد اعضای این کتابخانه ها حدود 220 هزار نفر است که نسبت به جمعیت حدود سه میلیون و 200 هزار نفری استان ، تنها هفت درصد جمعیت عضو کتابخانه های عمومی هستند.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.