به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرزین فرهادی روز سه شنبه در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان با امام جمعه ، افزود : دولت تدبیر و امید به منظور حمایت از واحدهای تولیدی نیمه فعال تسهیلاتی را در نظر گرفت که سهم قائمشهر 200 واحد بود که تاکنون 60 واحد تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
وی گفت که با این مقدار تسهیلات و فعال شدن واحدهای کشاورزی دارای مشکل ، برای بیش از 200 نفر شغل ایجاد شده است .
** چهار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر همچنین از پرداخت بیش از 40 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته به کشاورزان این شهرستان خبر داد.
وی گفت که این تسهیلات هم برای 122 نفر شغل ایجاد کرد.
فرهادی همچنین به برف و یخبندان آذر ماه سال گذشته اشاره ای کرد و گفت که در حال حاضر 650 نفر از باغداران خسارت دیده این شهرستان برای دریافت 277 میلیارد ریال تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده اند .
وی افزود : پیش از این هم 37 میلیارد ریال کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده از بحران برف و یخبندان در قائمشهر پرداخت شده بود.
فرهای باغداران دریافت کننده این میزان کمک بلاعوض را سه هزار و 500 نفر اعلام کرد.
** بهره برداری از هفت طرح کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر همچنین از بهره برداری هفت طرح کشاورزی در این شهرستان با هزینه 13 میلیارد و 418 میلیون ریال خبر داد.
وی گفت که 2 طرح تجهیز و نوسازی با 31 هکتار و پنج طرح خط انتقال آب با 12 هزار متر از جمله آنهاست که آماده بهره برداری شده است .
فرهادی تعداد خانوار بهره مند از این طرح ها را 308 خانوار اعلام کرد .
به گفته وی ، سال گذشته برای به بهره برداری رسیدن از طرح های کشاورزی مبلغ 70 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی جذب شد.
امام جمعه قائمشهر در ادامه این دیدار افزود : خدمت در هر عرصه ایی مقدس است مخصوصا در عرصه تولیدات و محصولات کشاورزی از قداست بالاتری برخوردار است .
حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی مقدس ترین خدمت در جامعه را خدمت به کشاورزان دانست و گفت که زیرا کشاورز برای تولید مواد غذایی زحمات زیادی را متحمل می شود و به نوغی کشاورز یک عوامل الهی محسوب می شود.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.