سید احمد طاهری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات برای 636 دستگاه اعم از کمباین برنج، تراکتور، دستگاه نشاء ودیگر ادوات از سوی جهاد کشاورزی پرداخت شده است.
وی اظهارداشت: در حال حاضر 90 درصد برداشت برنج در شهرستان بابل به صورت مکانیزاسیون با کمباین انجام می شود و 12 درصد نشاء به صورت دستگاه انجام می شود که این رقم با دستگاه در بابل بسیار پایین است که امیدواریم در سالجاری با ارائه تسهیلات و فراهم کردن زمینه ، کشت نشاء به صورت مکانیزاسیون در بخش برنج افزایش یابد.
وی افزود: در این دولت در حوزه جهاد کشاورزی برای سه هزار و 861 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است و همچنین 75 مورد اشتغال خانگی شامل تولید قارچ، محصولات زراعی و گلخانه ای و همچنین محصولات کشاورزی هم در این دولت در بابل ایجاد شده است.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت ناشی از برف سال گذشته در مازندران 54 میلیارد ریال کمک بلاعوض به 17 هزار و 233 باغداربابلی پرداخت کرده است و همچنین 369 میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی 10 درصد به باغدارانی که خسارت دیده اند، پرداخت شده است.
طاهری ادامه داد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی تعداد چهار طرح در زمینه تجهیز و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و احداث کانال ها به اعتبار 26 میلیارد و 900 میلیون ریال در شهرستان بابل به بهره برداری خواهد رسید.
شهرستان بابل دارای 45 هزار و 444 هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول را در سطح و تولید درمازندران به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: فریبرز سیفی**انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/7343
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.