این روزنامه نوشت : براساس اعلان جمعی از اولیای دانش آموزان ساروی سووالات نهایی دو درس زمین شناسی و زیست سوم تجربی قبل از ساعت شروع آزمون توسط برخی در کانال ها و شبکه های اتصال موبایل در دسترس قرار گرفت.
بنابر ادعای این اولیاء ، دانش آموزان در آغاز و پیش از رفتن به جلسه، توجهی به این خبر نداشتند اما زمانی که در سر جلسه حاضر شدند مشاهده کردند سووالات عینا همان سووالاتی است که ساعاتی قبل از آغاز جلسات آزمون این دو درس دست به دست می شد.
خبرنگار بشیر با یکی از این اولیای دانش آموزان تماس گرفت و پس از بررسی مدارک و بازبینی کانال ویژه پخش سووال های نهایی به این نتیجه رسید که غالب درس های نهایی در حالی که 8 صبح زمان آغاز جلسه امتحان است حوالی ساعت 10: 7 تا 20 : 7 دقیقه عکس سووال امتحان نهایی همان روز مربوط به سوم تجربی بر روی کانال قرار می گیرد. کانال تلگرامی سووال نام دارد بدون هیچ شماره یا ادمین قابل شناسایی.
آخرین سووال که در روی این کانال قرار گرفت سووال درس عربی نهایی بود، زمان شروع امتحان نهایی عربی برابر شناسنامه سووال که در کادر افقی بالای سووالات امتحانی نوشتــه می شود ساعــت 8 صبح دیــروز 22 / 3 / 96 بود اما در پیام تلگرامی که اسکرین شات یا تصویر آن موجود است ساعت 7 و 23 دقیقه دقیقه صفحات سووال عربی در کانال قرار گرفته است و به نظر می رسد این اقدام با توجه به محدود بودن گروه سووال به تنها 337 عضو از چشم نهادهای نظارتی و بویژه حراست مرکزی وزارت آموزش و پرورش پنهان مانده است.
امتحان نهایی از آنجا برای دانش آموزان اهمیت حیاتی دارد که در کنکور ضریب بالایی دارد چیزی که از آن به شرط معدل در کنکور یاد می شود و بدیهی است لو رفتن سووال نهایی می تواند عده ای را به ناحق روانه رشته های برتر دانشگاههای مطرح کشور سازد و حق عده ای دیگر را در این مسیر بسوزاند، بر همین اصل غالبا ساز و کار امنیتی پیچیده ای بر این آزمون ها - دروس نهایی سال سوم متوسطه دوم – اعمال می گردد.
همچنین براساس مدارک موجود نزد روزنامه بشیر، سووالات بعد از ساعت 7 و 10 دقیقه دقیقه لو رفته است و این ساعت دقیقا زمانی است که نماینده ای از مدرسه ای که به عنوان حوزه امتحان نهایی تعیین شد به اداره شهرستان یا منطقه رفته سووالات را تحویل می گیرد تا به حوزه امتحانی برساند و پس از شماره نویسی با خودکار قرمز و درج مهر حوزه ، برگه ها را برای گذاشتن بر روی میز داوطلب – در ساعت 8 صبح – آماده می کنند و متاسفانه ناگفته پیداست این خیانت توسط چه کسی در شرف وقوع و تکرار است.
شایان ذکر است این رخداد تأسف برانگیز و لو رفتن سووالات نهایی ارتباطی به اداره کل آموزش و پرورش مازندران ندارد و براساس حدس و گمان می توان گفت از تهران است، اما از سیدعلی قاسمی مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره حراست و بازرسی این اداره کل انتظار می رود با هدف جلوگیری از تضییع حق و حقوق دانش آموزان این آینده سازان فردا و رفع دغدغه اولیاء و دلهره و اضطراب این فرزندان که غول کنکور را پیش رو دارند سریعا مراتب را پیگیری نمایند.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.