فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: فرهنگسازی و آموزش با هدف کاهش معضلات ترافیکی و تخلفات رانندگی باید در جامعه صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از ساری ، یحیی یوسف پور ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان محمودآباد که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور مسئولین سازمان های زیربط برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات ترافیکی، با فرهنگ سازی می تواند به طور کامل حل شود. تمام ارگان های مربوطه باید دست به دست هم دهند و فرهنگ رانندگی را در جوامع مردمی نهادینه کنند.

وی افزود: فرهنگ سازی از طریق رسانه های جمعی می تواند کمک شایانی در کاهش تخطی رانندگان انجام دهد و تمامی آموزش ها باید در راستای مصوبات شورای ترافیک صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد گفت: ساختار ترافیکی شهرستان محمودآباد با توجه به ازدیاد روستاها در حاشیه شهر و تعدد دانشگاه ها به طور کامل حل نشده و آمار بالای کشته شدگان جاده ای در این شهرستان بسیار نگران کننده است.

فرماندار محمودآباد افزود: کاهش آمار تلفات رانندگی فقط با نصب علائم هشداردهنده در جاده ها حل نمی شود و باید کار فرهنگی به عنوان راه حل ریشه ای این بحران در دستور کار تمامی ارگان های زیربط قرار گیرد.

یوسف پور با اشاره به روشنایی جاده های ورودی شهرستان محمودآباد، اظهار کرد: نصب روشنایی 3کیلومتر باقیمانده از مسیر محمودآباد- آمل با توجه به تمامی معضلات، باید هرچه سریع تر صورت پذیرد. نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی در نقاط خطرناک جاده ای نیز به زودی به اتمام می رسد.

وی اضافه نمود: تا پایان شهریور ماه امسال تمامی مشکلات کنارگذر شرقی محمودآباد حل و فصل خواهد شد و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

یحیی یوسف پور در پایان با اشاره به کوشش تمامی مراجع و دستگاه های زیربط در امر کاهش تلفات جاده ای و تخلفات رانندگی، گفت: احداث پل عابر پیاده و آرام ساز برای مناطق پرتردد شهری و نقاط خطرآفرین برون شهری در دستور کار شورا ترافیکی شهرستان قرار گرفت و این طرح ها امسال به طور کامل صورت می پذیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.