اسفندیار نظری عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران مجموع دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سال جاری کشور را بیش از 929 هزار نفر اعلام کرد.
** محدودیت برای ورود به رشته تجربی
وی همچنین گفت که در سال تحصیلی جدید ورود به رشته تجربی از رشته های دیگر و از مدارس خاص مانند استعداد درخشان و نمونه دولتی امکان پذیر نیست.
نظری افزود : ولی دانش آموزان می توانند از رشته تجربی خارج و به رشته های ریاضی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش تغییر رشته دهند .
وی همچنین از چند معیاری شدن انتخاب رشته در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت : معیار قرار دادن معدل برای انتخاب رشته در سال های گذشته سبب نگرانی و دغدغه خانواده ها شده بود که با تدبیر وزارت آموزش و پرورش این مشکل رفع شده است.
نظری افزود : برای سال تحصیلی جدید علاوه بر شرط معدل ، نظر مشاور ، معلم ، والدین و دانش آموز هم در انتخاب رشته تحصیلی دخالت داده می شود.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به افزوده شدن پایه دهم به مدارس متوسطه و اضافه شدن کتاب های جدید ، گفت : برای آشنایی معلمان در سطح متوسطه نظری 17 دوره مجازی ، 11 دوره تامین مدرس و 6 دوره متمرکز کشوری و برای بخش فنی و حرفه ای هم 13 دوره مجازی ، 34 دوره تامین مدرس و 31 دوره متمرکز کشوری برگزار خواهد شد .
معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : سیاست های آموزش و پرورش برای سال تحصلی جدید در پنج شاخص و 167 راهکار در دستور کار قرار گرفته است .
وی اضافه کرد : این سیاست ها در سه هزار و 947 مدرسه و برای بیش از 530 هزار دانش آموز سراسر استان اجرایی می شود .
نظری اظهار داشت : بهسازی فضای مدارس ،فرصت های برابر آموزشی ، توسعه مشارکت های همه جانبه ، ارتقای توانمدسازی نیروی انسانی با تمرکز بر مدیران و برنامه محوری وتمرکز زدایی از شاخص های اصلی سیاست های کلی آموزش و پرورش استان مازندران در راستای طرح مهر است .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.