رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی مازندران در نمایشگاه ولگاگراد روسیه به مدت پنج روز به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش ایلنا،عبدالله مهاجر در جلسه کارگروه توسعه صادرات مازندران که در سالن شماره 1 استانداری برگزار شد به برگزاری نمایشگاه اختصاصی تجار و واحدهای تولیدی مازندران در ولگاگراد روسیه  اشاره کرد واظهار داشت: روسیه از کشورهای مورد هدف بوده که استان ولگاگراد در جنوب این کشور می ‌تواند نیازهای ما را درزمینهٔ صادرات رفع کند.

وی افزود: دراین نمایشگاه حدود 60 شرکت مازندرانی می ‌توانند شرکت کنند که تاکنون 20 شرکت استان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند ضمن اینکه این نمایشگاه از 26 مرداد تا 30 مرداد به مدت پنج روز برگزار می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های بالای مازندران در حوزه صادرات اظهار داشت: اتاق بازرگانی به‌عنوان حامی بخش خصوصی نقش مهمی در تحقق شعار سال  رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی دارد.

مهاجر با تأکید بر اینکه نگاه ما به تولید در استان باید صادرات محور باشد، گفت: در این زمینه سال گذشته 385 میلیون دلار از محصولات استان صادرات شد که نسبت به سال 94 حدود 15 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته سیمان مهم ‌ترین کالای صادراتی در استان بود و کشورهای آسیای میانه کشورهای  وسی آی اس ، ادامه داد: اما سال گذشته صادرات سیمان به زیر 10 درصد رسید و امروز صادرات ما بیش از 60 درصد به لبنیات اختصاص یافت.

مهاجرافزود:می طلبد تا در این نمایشگاه از ظرفیت مازندران در زمینه صادرات به خوبی بهره گیری کنیم و زمینه حضور شرکت های معتبر و با سابقه را در این نمایشگاه به خوبی فراهم شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.