به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این نمایشگاه به مناسبت بیستم خرداد همزمان با روزجهانی صنایع دستی از سوی 20 نفر از هنرمندان زن و مرد شهرستان بابل گشایش یافت و تا 23 خرداد برای بازدید علاقمندان دائر می باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: این آثار هنرمندان شامل معرق، منبت کاری، گلیم ، چرم، سفال، قلم زنی، قلاب بافی و ترکه بافی می باشد.
التفات اباذری افزود: این 20 هنرمند که پنج نفر آن مرد و بقیه زن می باشند آثار خودشان را به نمایش گذاشتند و علاقمندان برای بازدید و یا خرید می توانند از امروز تا 23 خرداد به گنجینه بابل مراجعه کنند.
وی اظهارداشت: شهرستان بابل بیش از 600 هنرمند صنایع دستی دارای مجوز دارد که از این تعداد 25 مجوز تولیدی و به صورت کارگاهی است و 600 مجوز انفرادی در منزل و یا فروشگاه می باشد .
وی افزود: همچنین 50 هنرمند صنایع دستی در بابل دارای کارت شناسایی می باشند و این افراد دو شغله هستند و در کنار شغل اصلی خود به فعالیت های صنایع دستی می پردازند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل بیان کرد: 450 هنرمند صنایع دستی در بابل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
خبرنگار: فریبرز سیفی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.