این روزنامه نوشت: با گذشت دوهفته از برگزاری انتخابات با شکوه 29 اردیبهشت صحت آن توسط شورای محترم نگهبان تایید گردید، اما ظاهرا تندروهای دلواپس که قافیه را به اکثریت ملت باخته اند هنوز نمی خواهند بپذیرند که اکثریت مردم نامزدشان را نپسندیدند و رای به ادامه فعالیت دولت تدبیر وامید دادند.
تجربه ثابت کرده است چنین رفتارهای تند و غیرعقلی دوام نداشته و تندروها برای ادامه حیات سیاسی شان راهی جز پذیرش واقعیت ندارند، خوشبختانه در روزهای اخیر با اتخاذ مواضع مثبت عقلایی از سوی برخی بزرگان وتئوریسین های اردوگاه اصولگرایی انتظار می رود تندروها تنهاتر شده و فضای سیاسی کشور به سمت آرامش بیشتر سوق داده شود.
رحیمیان رئیس شورای مرکزی جمنا در توجیه دلیل شکست گروه زیر نظر خویش در انتخابات گفت: آنچه محقق شده یقینا مصلحت انقلاب و نظام بود، موحدی کرمانی نیز که طرح نظریه آرای حلال وحرامش جنجال به پا کرده بود اعلام کرد: از شورای نگهبان تشکر می کنم، خوب عمل کرد والان بنده عرض می کنم این آرایی که مردم دادند به این چهار کاندیدا همه حلال است و اصلا در آنها حرام نیست.
روز بعد از سخنان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز حجت الاسلام احمد خاتمی یکی از امامان جمعه موقت تهران هم با تایید نظر شورای نگهبان تاکید کرد: پرونده انتخابات مختومه شده و رقابت تبدیل به رفاقت شود و تعالی کشور مورد توجه قرار گیرد و کاندیداها و طرفدارانشان از بیان سخنانی که مایه تفرقه ملت شود خودداری کنند.
اما دکتر محبیان یکی از تئوریسین های اصولگرایان که به اعتدال وهمچنین صراحت در گفتار و تحلیل ها شهره است با تاکید بر اینکه رئیسی فاقد پتانسیل لازم برای ایجاد جاذبه بود، گفت: اصولگرایان خردگرا به پرنسیب ها و اصول اخلاقی ایمان دارند و تخریب دولت مستقر جمهوری اسلامی را عملی خلاف شرع و قانون می دانند ولی این امر به معنای سکوت و تایید همه اعمال دولت نیست.
علی ایحال کشور برای توسعه و پیشرفت نیاز به آرامش دارد، شایسته آن است که مخالفان دولت ضمن حفظ مواضع خویش به رئیس جمهور منتخب ملت تبریک بگویند و کمک نمایند برنامه های دولت اجرایی شود، دولت برای اجرایی نمودن برنامه هایش نیاز به همکاری و همراهی همه سرمایه های انسانی و تخصصی کشور دارد، این مهم تنها در صورت همراهی همه افراد و احزاب و گروههای خردورز داخل نظام قابل دست یابی است.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.