به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران ؛ مدیربنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به شبکه سراسری راه آهن در شمال کشور می باشد که با دارا بودن ۱۶ کیلومتر شبکه ریلی داخلی توانسته ، صاحبان کالا را در استفاده از راه آهن جهت حمل کالا از طریق ریل جذب نماید.

مهندس علی خدمتگزار به افزایش ۴ درصدی حمل ریلی کالا در دو ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و افزود با اتصال اسکله روروریلی به راه آهن سراسری در آینده نزدیک ، بندرامیرآباد به عنوان تنها بندر دارای این اسکله ، افزایش قابل توجه ای را در حمل بار ریلی از این طریق رقم خواهد زد.
مدیربندرامیرآباد در پایان با اشاره به سرمایه گذاری های کلان انجام شده در ایجاد زیر ساخت های ریلی و همچنین شبکه ریلی داخلی بندر ، حمل و نقل ریلی کالا را بعنوان یک از ارزانترین و ایمن ترین وجوه حمل و نقل برشمرد و رونق بیش از پیش آن را به عنوان یکی از مهمترین برنامه های بندرامیرآباد در سال جاری عنوان کرد.
لازم به ذکر است دفتر ارائه خدمات به مشتری با همکاری اداره کل راه آهن شمال مستقر در بندر امیرآباد پاسخگوی سوالات و مشکلات صاحبان کالا و مشتریان حوزه ریلی برای رونق بخشیدن این صنعت در بندر می باشد.
همچنین برای اولین بار پودر آلومینیوم از بندرامیرآباد به کشور آذربایجان صادر شد

مدیر بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت : اولین محموله پودر آلومینیوم به عنوان کالای جدید صادراتی توسط شرکت آلومینا به وزن ۵۰۳ تن از مبدأ جاجرم استان خراسان شمالی و ازطریق بندرامیرآباد به کشور آذربایجان صادر شد.
مهندس علی خدمتگزار افزود ؛ شرکت آلومینا ایران قرار است در مجموع ۶۰۰۰ تن پودر آلومینیوم را در آینده نزدیک توسط کشتی از طریق بندرامیرآباد به کشورهای دیگر صادر نماید.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد : بندرامیرآباد از آمادگی کامل جهت تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای جذب صاحبان کالا و سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای رونق تولید و اشتغال منطقه برخوردار می باشد.

 

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 667773
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.