به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیردریادار حبیب الله سیاری سه شنبه شب در آئین محفل انس با قرآن در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر افزود : ناوگروههای نیروی دریایی ایران در چهار چوب قوانین بین المللی و در جهت تامین امنیت ناوگان تجاری و نفت کش های عبوری درخلیج عدن که با حضور دزدان دریایی ناامن شده بود به این منطقه اعزام شدند.
وی تصریح کرد : نیروی دریایی راهبردی ایران با اقتدار کامل از منابع و منافع جمهوری اسلامی محافظت می کنند.
امیر دریادار سیاری خاطر نشان کرد : امروز ناوگروه جمهوری اسلامی با حضور در بنادر و دریاهای دنیا، دیپلماسی دریایی و دفاعی خود را با نشان دادن فرهنگ ایرانی و اسلامی ، دانش، علم و شخصیت و هویت ملت ایران اجرا و ایران هراسی را در دنیا خنثی می کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود : نیروی دریای برای حضور موثر خود نیاز به تجهیزات مدرن دریاهای آزاد دارد که امروز با افتخار ناو، ناوشکن موشک انداز و سایرتجهیزات مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند و در این زمینه نیز از جایگاه ویژه ای در منطقه و دنیا برخوردار است.
وی به نقش بی بدیل نیروی انسانی با ایمان، دانش آموخته و شجاع در ارتقای جایگاه نیروی دریایی راهبردری ایران اشاره کرد و گفت : امسال با تلاش نیروهای افتخار آفرین ایران ، ناو، ناوشکن موشک انداز ساخت کشور در دریایی جنوب و شمال کشور به آب انداخته خواهد شد.
سیاری اظهار داشت : دانشگاه نوشهر با ظرفیت های بالا در آموزش و تربیت نیروی های دریایی کشور فعال است و دانش آموختگان این دانشگاه در جایگاه ویژه ای قرار دارند و دانش آموختگان آن عملا در ناوگان نیروی دریایی ایران هزاران کیلومتر دورتر از خاک جمهوری اسلامی در حال دریانوری و انجام وظیفه خود هستند.
محفل انسی با قرآن دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)نوشهر با حضور دانشجویان این دانشگاه و مسئولان شهرستان نوشهر برگزار شد.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.