نادر سحرخیز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پس از اطلاع از تخریب غیر قانونی دیوار قدیمی باغ سپهسالار توسط پیمانکار پروژه در دست احداث آدینه ، بلافاصله مراتب به صورت تلفنی با دادستان و دفتر امام جمعه مطرح شد.
وی اظهار داشت : پس از تنظیم صورتجلسه این تخریب غیر قانونی توسط مسئول یگان حفاظت و نیروی انتظامی ، واحد حقوقی این دستگاه اجرایی شکواییه ای به قاضی کشیک دادستانی و رونوشت آن به فرمانداری ویژه به عنوان رئیس انجمن میراث شهرستان تنکابن ارسال کرد.
سحرخیز با بیان اینکه در گذشته بارها تذکراتی مبنی بر مرمت و حفاظت از این دیوار قدیمی به پیمانکار ، شهرداری و دفتر امام جمعه داده شده بود ، خاطر نشان کرد : از آنجائیکه هرگونه آسیب و تخریب آثار قدیمی خلاف بوده و پیگرد قانونی دارد لذا این دستگاه اجرایی جهت احقاق حقوق پایمال شده شهروندان این موضوع را با قاطعیت از مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد نمود .
به گفته وی ، مصالح استفاده شده در این دیوار از گل و آهک بود که بیش از یک قرن قدمت داشت و قرار بود مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های تنکابن و عباس آباد ، تصریح کرد : در مورد باغ سپهسالار مستند نگاری انجام نشده بود و امروز حتی نمی توانیم ماکت آن را بسازیم اما مستندنگاری دیوار آن صورت گرفته و به‌ راحتی می‌توانستیم آن را بازسازی و مرمت نماییم.
کلنگ احداث مجتمع بزرگ تجاری و فرهنگی آدینه متعلق به ستاد نماز جمعه شهرستان تنکابن ، سال 87 در باغ سپهسالار تنکابن که میراثی یکصد ساله بود به زمین زده شد و تاکنون روند اجرایی آن با مشکلات زیادی مواجه شده است.
پیمانکار این پروژه در روز یکشنبه 14 خرداد 96 اقدام به تخریب دیوار تاریخی این باغ نمود که با انتشار عکس های آن در فضای مجازی مورد اعتراض شهروندان تنکابنی واقع گردید.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار: علیرضا پورعلم **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1602/7513/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.