سید مرتضی حاتمی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : این قصابی که اقدام به عرضه دام کشتار شده خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی می کرد در بازدید کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی این اداره در قالب طرح تشدید کنترل نظارت ‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.
وی اظهار داشت : با محرز شدن تخلفات بهداشتی در محل قصابی ، لاشه ها ضبط و معدوم شد و نامبرده نیز طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی به مراجع قضایی معرفی گردید.
حاتمی با بیان اینکه گوشت‌ های عرضه‌ شده در قصابی‌ها باید در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود، خاطر نشان کرد : در کشتارگاه‌های دام قبل ، حین و بعد از کشتار تحت بازرسی و کنترل دقیق بازرسان بهداشتی قرار می ‌گیرد که این امر سبب کنترل و پیشگیری از بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو ، هاری ، سل و بروسلوز و غیره خواهد شد.
رییس اداره دامپزشکی تنکابن با بیان اینکه موردی از تب کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده نشده است ، تصریح کرد : آموزش و آگاهی بخشی به مردم می تواند از انتقال این بیماری جلوگیری کند و این موضوع باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.
وی یادآور شد : برای پیشگیری و مقابله با این بیماری شهروندان از کشتار غیرمجاز دام خودداری و گوشت را از مراکز عرضه مجاز و دارای مهر دامپزشکی تهیه کنند .
تاکنون هشت بیمار مشکوک به تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو در این استان شناسایی شدند که همگی تحت درمان قرار گرفتند.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن با دارا بودن یک کشتارگاه دام و حدود یکصد واحد صنفی عرضه گوشت خام ، در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/7513/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.