به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، ربیع فلاح روز پنجشنبه در نشست بررسی راههای توسعه اشتغال استان با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون در ساری افزود : هر چه سریع تر سهم استان از اشتغال 950 هزار نفری کشور احصاء و برای تحقق آن برنامه ریزی جامع صورت گیرد .
استاندار مازندران رشد همراه با اشتغال را تنها راه حل مشکلات بیکاری خواند و از مسئولین استان خواست تا هر چه سریع تر سند اشتغال استان را تهیه و با نظر وزارت کار و تعاون اجرایی نمایند.
در این نشست معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال گفت : برای توسعه اشتغال نیاز به حمایت دولت از بخش خصوصی است و در این راستا باید تولید و اشتغال با هم دیده شود.
عیسی منصوری با اشاره به طرح کارورزی که از سوی وزارت کار در حال اجراست ، افزود : بر اساس این طرح فارغ التحصیلان می توانند جذب بازار کار شوند و دستمزد آنها به اندازه یک سوم حداقل حقوق از سوی دولت پرداخت می شود همچنین سهم بیمه کارفرما را هم دولت تقبل می کند.
وی با اشاره به اجرای طرح تکاپو برای توسعه اشتغال گفت : این طرح بر اساس مطالعه علمی در حال اجراست و امیدوارم با کمک رسانه ها، مسئولان، مردم و صاحبنظران طرح های ١٠ گانه حوزه اشتغال عملیاتی شود .
منصوری از امضاء سند ملی اشتغال سبز خبر داد و گفت : وزارت کار تصمیم جدی دارد تا با اجرای طرح کارورزی، بخش اعظمی از نیروهای جوان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را که در آرزوی داشتن شغل مناسب هستند، پس از مهارت آموزی جذب بازار کار کند.
وی افزود : در طرح کارورزی، جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی که تمایل دارند برای کسب مهارت های لازم فنی و کارآفرینی و شناساندن توانایی خود به کارفرمایان در دوره‌های کارورزی شرکت کنند از کمک هزینه بهره‌مند می‌شوند.
در این نشست در مورد افق تحول استان و رشد اشتغال و کاهش بیکاری بحث و تبادل نظر شد و تصمیمیاتی گرفته شد .
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.