منطقه ایزده یکی از مناطق جنگلی بخش مرکزی شهرستان نور است که تا پیش از مصوبه طرح تنفس جنگل های شمال از سوی مجری طرح جنگلداری آستان قدس مورد بهره برداری قرار می گرفت اما هم اینک برداشت چوب از این عرصه از چشمان قاچاقچیان به دور نمانده است.
این عرصه به گستره حدود سه هزار و 400 هکتار در ضلع جنوبی ایزدشهر بخش مرکزی نور قرار گرفته است که بیشتر پوشش جنگلی آن را گونه هایی مانند ممرز ، توسکا و انجیلی تشکیل می دهد.
جانشین معاونت امور جنگل ، سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری که روز گذشته ازاین عرصه بازدید کرده است ، دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت :‌ با اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور پیرامون این عرصه را کانال هایی حفر کرده اند تا خودروهای متعلق به قاچاقچیان به آسانی نتوانند به داخل عرصه ورود پیدا کنند اما متاسفانه این افراد متخلف به طریقی وارد این عرصه می شوند.
اسحاق عطایی افزود :‌ طبق بازدیدهای صورت گرفته این افراد متخلف برای عبورخودروهایشان از این کانال ها پل های متحرکی را ساخته و پس از گذر از هرکانالی این پل ها را برداشته و برروی پل های بعدی قرار می دهند و این گونه اقدام به قاچاق و حمل چوب با خودرو های خود می کنند.
وی اظهارداشت :‌ البته دراین بازدید تصمیمات خوبی هم گرفته شد و آن اینکه شوراهای شهرو شهرداری ایزدشهر و فرمانداری نور وعده دادند تا با همراهی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان ضمن آنکه درصیانت از این عرصه اهتمام ویژه ای داشته باشند بلکه نسبت به بکاری گیری همیاران طبیعت نیز اقدام کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور نیز پیش از این با اشاره به عملیات تعقیب و گریز 2 دستگاه خودروی حامل چوب های قاچاق در جنگل های نور از توقیف آنها با 12 اصله کاتین خبر داده بود.
مرتضی مهدی زاده به خبرنگار ایرنا گفته بود که نیروهای منابع طبیعی نور با کمین در جنگل رستم رود با 2 دستگاه خودروی نیسان که در حال قاچاق چوب بودند مواجه شدند.
وی تصریح کرد: در عملیات تعقیب و گریز، قاچاقچیان چوب با آسیب رساندن به خودروی فرمانده یگان حفاظت و پای فرمانده یگان حفاظت، 2 خودرو را رها کرده و متواری شدند.
مهدی زاده گفت : 2 خودروی توقیف شده دارای 12 اصله کاتین چوب درخت توسکا بودند که به اداره منابع طبیعی نور منتقل شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور افزود: با بررسی های صورت گرفته افرادی که در قاچاق چوب شرکت داشتند شناسایی شده و موضوع تعقیب کیفری این افراد از سوی دستگاه قضایی در حال انجام است.
شهرستان نور در غرب مازندران قرار دارد.
خبرنگار :‌مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.