به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران-10 خرداد ماه برابر با 31 ماه می روز جهانی بدون دخانیات می باشد. دراین رابطه پرستو ملکی مسئول رفتگران طبیعت استان مازندران از برنامه پاکسازی ته سیگاری در یکی از خیابان های اصلی شهر ساری خبر داد و گفت این اقدام 268 برنامه پاکسازی و فرهنگ سازی در سطح شهر ساری می باشد که به مناسبت روز بدون دخانیت همزمان با شهر تهران برگزار می شود.

وی زمان این برنامه را9:30 صبح روز چهارشنبه از میدان امام به سمت ساختمان عمارت شهرداری و پیاده رو بلوار ازادی بیان کرد و تصریح کرد در این حرکت فرهنگی کودکان به همراه والدین حضور دارند تا همگی در این فرهنگ سازی مشارکت داشته باشند.

مسئول رفتگران طبیعت استان مازندران هدف از برگزاری این برنامه را فرهنگ سازی و آموزش زیست محیطی شهروندان عنوان کرد و گفت : در فیلتر سیگار مواد سمی وجود داشته که عملا غیرقابل تجزیه بوده و سم خطرناکی برای طبیعت هستند.

ملکی همچنین از مسئولین مربوطه خواست در پارک ها ، فضای سبز و پیاده رو ها سطل های مخصوص سیگار نصب کنند.

مسئول رفتگران طبیعت استان مازندران درباره سابقه این انجمن گفت:انجمن رفتگران طبیعت در 28 خرداد سال 91 توسط کاظم نجاریون پس از یک برنامه پاکسازی که در مازندران اجرا شد، شکل گرفته و اکنون 4 هزار عضو دارد که این اعضا بیشتر از شهرهای چالوس، نوشهر، ساری، بابل و بابلسر می باشند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 663077
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.