امیدرضا تونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عقاب جنگلی مصدوم توسط یکی از دوستداران طبیعت در منطقه جنگلی الیمالات بخش چمستان نور در حالی که قادر به پرواز نبود پیدا و به اداره محیط زیست نور تحویل داده شد.
وی تصریح کرد: پس از تیمار چهار روزه عقاب ، این پرنده شکاری بالغ روز گذشته در طبیعت منطقه جنگلی الیمالات بخش چمستان نور رها و به آغوش طبیعت بازگشت.
مدیر حفاظت محیط زیست نور از مردم و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر شده ، آنها را به واحدهای محیط بانی و اداره محیط زیست شهرستان نور تحویل دهند و یا با شماره 44522655 تماس بگیرند.
وی گفت:این عقاب جنگلی پرنده ای چالاک که در مقایسه با سایر عقاب ها بدنی کشیده و سر و منقاری کوچک دارد ، این پرنده دارای بدنی به رنگ قهوه ای و سر ، گردن و بال قهوه ای کم رنگ است و پر و بال و شاه پرهای آن نیز تیره تر هستند.
وی ادامه داد: این پرنده اغلب در نزدیک آب زندگی می کند و بیشتر در مناطق پر درخت و دور افتاده با فضاهای باز دیده می شود که آشیانه خود را روی درخت می سازد و از نوع گونه های مهاجر و حمایت شده است.
تونی خاطر نشان کرد: سرعت این پرنده شکاری درحین پرواز به 60 کیلومتر در ساعت می رسد ولی در زمان فرود سرعت آن به حدود 300 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
وی همچنین از مداوا و رها سازی 2 عقاب ، سه پرنده بوتیمار، جغد و دلیجه در سال جاری در این شهرستان خبر داد.
حدود یکصد هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی، 15 هزار هکتار منطقه حفاظت شده هراز که بین نور و آمل مشترک است و منطقه حفاظت شده جنگلی واز بخش چمستان با حدود 10 هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع 400 هکتاری رزن بخش بلده توسط نیروهای محیط زیست شهرستان نور حفاظت می شود.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1295/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.