دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متظاهرین به روزه خواری در ملاء عام خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اسدا... جعفری افزود: طبق قانون مجازات اسلامی تظاهر به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی و معابر، کیفر حبس یا شلاق را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به کلیه افرادی که به هر دلیل در انظار عمومی روزه خواری می کنند اعلام می کنیم برخورد لازم و قاطع توسط ضابطین قضایی و دستگاه های مربوطه با این افراد صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص استان مازندران اظهار داشت: به منظور مراعات شأن و حرمت این ماه مبارک لازم است تمام صنوف و واحدهای خدماتی و تجاری همچون سنوات گذشته ضمن بزرگداشت شعائر اسلامی از ارائه هرگونه خدماتی که موجبات تظاهر به روزه خواری را فراهم نماید، پرهیز نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف یاد شده در هریک از واحدهای صنفی، نسبت به تعطیلی آن واحد طبق ضوابط قانونی اقدام خواهد شد.

وی افزود: لازم است متولیان مساجد و هیات های مذهبی نیز ضمن همکاری و تعامل با مسئولین ذیربط در تأمین نظم، امنیت شهر و تسهیل رفت و آمد مطلوب تر خصوصاً  در لیالی پرشکوه قدر، پخش صدای بلندگوها را در مراسم به گونه ای تنظیم نمایند که موجبات آسایش سالخوردگان و بیماران فراهم گردد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری خاطرنشان کرد: با آرزوی بهبود و سلامتی برای بیماران و افرادی که به جهت عذر شرعی قادر به روزه داری نمی باشند انتظار می رود از تظاهر به روزه خواری که عواطف و احساسات دینی را جریحه دار می نماید اجتناب کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.