فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 20 میلیارد و 577 میلیون ریالی کالای قاچاق در اردیبهشت ماه سال جاری در سطح استان خبر داد .

 به گزارش ایلنا از ساری  ،‌به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار"سید محمود میرفیضی" با اعلام این خبر، افزود: در راستای مقابله بی امان با قاچاق کالا و ارز در استان و در جهت تحقق شعار" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" و حمایت از تولیدات داخلی، این فرماندهی با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات، طرح های مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالاهای گمرکی، دخانی، ترانزیتی ، فرآورده های شیلاتی و کالاهای تعزیراتی با هدف ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم در فروردین ماه سال جاری در سطح استان به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطر نشان کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با همکاری دیگر عوامل انتظامی استان با پیگیری و رصد قاچاقچیان و اقدامات اطلاعاتی انبارها و محل دپو کالای قاچاق را شناسایی کردند.

سردار میرفیضی با اشاره به انهدام یک باند تهیه و توزیع کالای قاچاق، گفت: کشف 42 هزار نخ سیگار قاچاق، 25 تن آرد قاچاق،دو تن کودشیمیایی قاچاق ،46 هزار عدد قرص و داروی قاچاق، چهار هزار عدد تجهیزات پزشکی ، 120 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، 308 ثوب البسه نامتعارف و قاچاق، انواع مواد غذایی، 31 تن چوب آلات جنگلی قاچاق، فرآوردهای شیلاتی ، سه هزار و 520 عدد مواد محترقه، از جمله کشفیات کالای قاچاق طی این مدت بوده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق را بیش از 20 میلیارد و 577 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: یک باند قاچاق کالا شناسایی و 213 فقره پرونده در ارتباط با قاچاق کالا تشکیل و تحویل مرجع قضائی شد و در این ارتباط 143 متهم به قاچاق کالا شناسایی و دستگیر شدند.

میرفیضی با تاکید بر استمرار طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، از فعالیت گسترده قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان با همکاری همه عوامل انتظامی و امنیتی استان خبر داد و افزود: نقش مردم و دستگاه های دولتی و غیردولتی در همکاری با پلیس برای مقابله با قاچاق کالا، نقش سازنده ای است.

وی عدم خرید کالای بی کیفیت خارجی قاچاق در بازار و حمایت از تولیدات داخلی را در پیشگیری از قاچاق کالا مهم دانست و تاکید کرد: تحقق شعار " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " نیاز به عزم همگانی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.