حجت الاسلام محمود علیخانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گذشته از موازین شرعی، در قوانین و مقررات ما نیز وظایفی بر عهده همگان گذاشته شده که جرم بودن روزه‌خواری علنی، یکی از آنها است.
وی اظهار داشت: کشور ما اسلامی است و خدشه‌دار شدن احکام دین و شأن مومنین، زیبنده آن نیست و باید وضع به گونه‌ای باشد که خیابان و کوچه ما حال و هوای ماه رمضان داشته باشد.
امام جمعه مرزن‌آباد تأکید کرد: مسئولان باید دقت کافی داشته باشند و با توجه به گردشگری بودن منطقه، حضور مسئولان در مساجد اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا همان طور که روایت شده مردم بر دین فرمانروایان خود هستند.
وی گفت: برگزاری بعضی برنامه‌های ورزشی در شب‌های این ماه با نام جام رمضان پسندیده نیست و با وجود تذکرات پیاپی در سال‌های گذشته، به این موضوع توجه نمی‌شود.
علیخانی درباره تکالیف فردی مردم در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تزکیه نفس است و ماهی است که نَفَس روزه‌دار در آن تسبیح شمرده می‌شود.
امام جمعه مرزن‌آباد ادامه داد: گل سرسبد این ماه نیز شب‌های قدر است و کسی که روزه می‌گیرد باید در پایان ماه به فطرت خود برسد.
امام جمعه مرزن آباد یادآور شد: کوشش در آموزش دین، افزایش ارتباط با قرآن، اهتمام به نماز شب و سحرخیزی، خواندن دعاهایی همچون دعای افتتاح و دعای ابوحمزهٔ ثُمالی، حضور بیشتر در مسجد، همگی موجب ذخیره زاد و توشه برای روزه‌دار می‌شود.
خبرنگار: شهاب رویانیان**انتشا ردهنده:سید محسن حسن نیا
7517/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.