به گزارش خبرنگار ایرنا ، مشاور عالی فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این آیین معنوی که در مسجد پنج تن سبز میدان تنکابن برگزار شد ، گفت : شهید روزبه ناظریان از جمله خلبان هایی بود که به سرعت مدارج علمی را طی نمود و بسیار عاشق پرواز و از خود گذشتگی بود.
امیر سرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی افزود : این شهید بزرگوار نه تنها به زندگی دنیوی علاقه مند بود بلکه به مسائل معنوی و اخروی نیز بسیار اهمیت می داد به طوری که بارها در راهیان نور شرکت می کرد و بازدیدکنندگان را با رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام آشنا می نمود.
وی با بیان اینکه نیروی هوایی در بالاترین سطح خودباوری و افتخار قرار دارد ، اظهار داشت : پرسنل و خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی آمادگی دارند هر زمان که مصلحت اقتضا کند با تمام توان برای دفاع از کیان اسلامی وارد عمل شوند.
عضو دفتر مطالعاتی و راهبردی نهاجا خاطر نشان کرد : شهید خلبان روزبه ناظریان نماد شهامت ، ایثار و از خود گذشتگی بود و همیشه تلاش داشت تا راه شهید فیروز شیخ حسنی را ادامه دهد.
شهید روزبه ناظریان در سال 1358 در تنکابن دیده به جهان گشود و پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال 1377 برای تحصیل در رشته خلبانی وارد دانشگاه هوایی شهید ستاری شد و سال 1381 از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.
وی پس از فارغ التحصیلی به دزفول رفت و با نشان دادن قابلیت هایش در آنجا ، برای خلبانی هواپیمای میگ 29 به تهران بازگشت.
این شهید سرافراز سال گذشته هنگام ماموریت آموزشی ، هواپیمایش که از نوع میگ 29 بود در باند پرواز پایگاه هوایی همدان ، دچار نقص فنی شد.
خلبان ناظریان در پی این حادثه بشدت زخمی شد و به بیمارستان بعثت همدان انتقال یافت اما به دلیل شدت جراحت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کمک خلبان نیز در این حادثه به بیرون هواپیما پرتاب و مجروح شده بود.
از شهید خلبان روزبه ناظری که هنگام شهادت 37 ساله بود ، یک فرزند پسر به یادگار مانده است.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است .
خبرنگار: علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.