به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدعلی قاسمی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : افزایش نرخ مشارکت مردمی در امور آموزش و پرورش استان از اثرات رویه و کارکرد برنامه ریزی شده وزارت آموزش و پرورش در اعتماد سازی است .
وی ادامه داد : ارتقای نرخ اعتماد جامعه به معلمان از جمله تلاش های دولت یازدهم است که پیگیری شد .
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت : اعتماد جامعه سرمایه ای برای جلوگیری از تلف شدن انرژی و افزایش هزینه ها می شود .
وی از انجام فعالیت های دولت یازدهم در امور آموزش و پرورش به عنوان قرار دادن سنگ زیربنای توسعه کشور نام برد و افزود : ارتقای نرخ اعتماد جامعه به معلمان از جمله این اقدامات است .
قاسمی گفت : قانونمند شدن جذب نیروها و به کارگیری معلمان از مبادی قانونی و اصولی که همان دانشگاه فرهنگیان است از جمله این کارهای زیربنایی است .
وی ادامه داد : این مساله باعث شد تا اکنون نیروهای کارآمد و کاردان در کسوت معلم در سیستم آموزش و پرورش مازندران به کار گرفته شوند .
قاسمی از ایجاد امنیت در سیستم آموزش وپرورش به عنوان دیگر دستاورد دولت یازدهم یاد کرد و گفت : نباید فرهنگ امنیتی در این سیستم باشد و ایجاد امنیت روانی به همراه آسودگی روانی و خاطر باید مورد نظر قرار بگیرد .
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران همچنین رفع تبعیض آموزشی و برداشته شدن تفاوت حقوقی معلمان مدارس و مراکز دانشگاهی را خواستار شد و گفت : معلمان مدارس بسیار پویا و پرتلاش همگام با اساتید دانشگاهی در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت دارند .
** نقش معلمان در انتخابات
قاسمی به حضور مردم در انتخابات را پرشور و باشکوه توصیف کرد و گفت : شور آفرینی معلمان استان در انتخابات ریاست جمهوری غیر قابل انکار است .
وی افزود : بررسی ها و ارزیابی ها نشان می دهد که معلمان مازندران علاوه بر حضور پرشور در انتخابات توانستند در جلب و جذب مشارکت دیگر اقشار جامعه نیز تاثیر بگذارند .
قاسمی با قدردانی از حضور پرشور معلمان مازندران در انتخابات ، گفت : معلمان که همیشه نقش هدایتگر و راهنمایی را در میان دانش آموزان ایفا می کنند در انتخابات اخیر نیز این نقش را به خوبی اعمال کردند .
دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم مازندران هم گفت : پنج هزار معلم استان در برنامه انتخاب معلمان برگزیده شرکت کردند .
محمد قنبری افزود : از این تعداد 637 نفر به عنوان معلمان منتخب شهرستان و 30 نفر معلمان منتخب استان معرفی شدند .
وی ادامه داد : همچنین یک معلم مازندران نیز به عنوان منتخب کشوری انتخاب شد .
بیش از 50 هزار معلم به وظیفه تعلیم و تربیت 520 هزار دانش آموز مازندران مشغول به کار هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.