به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد قنبری روز چهارشنبه در حاشیه آئین بزرگداشت مقام معلمان مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : این تعداد معلم پژوهشگر مازندران از زمان راه اندازی این سامانه در سال 1393 ثبت نام کردند و اکنون ساختار جامع و مدونی از معلمان پژوهشگر و پژوهش های آنان وجود دارد .
وی ادامه داد : هر یک از معلمان با داشتن ملاک های لازم از جمله ارائه پژوهش های کاربردی می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و از خدمات حمایتی اداره کل آموزش و پرورش برخوردار شوند .
معاون آموزش و پرورش مازندران گفت : معلمان پژوهنده با طرح و ارائه پژوهش ها ، مقالات علمی ، ترجمه و آثار تحقیقاتی در این سامانه ، در صورت متناسب بودن با اولویت های این نهاد ، حمایت می شوند .
وی این حمایت را شامل پرداخت کمک هزینه برای اجرای طرح پژوهشی اعلام کرد و افزود : این کمک هزینه براساس مرتبه مدرک معلم پژوهنده در مقطع لیسانس تا دکتر از 3 تا 10 میلیون ریال است .
قنبری گفت : پیشتر و تا قبل از راه اندازی سامانه پژوهش فرهنگی ، نظام جامع اطلاعاتی از پژوهش ها وجود نداشت و گاهی موازی کاری نیز صورت می گرفت .
وی از رشد گزارش های اقدام پژوهی معلمان به عنوان یکی از دستاوردها دولت یازدهم ذکر کرد و گفت : تعداد این گزارش ها از 600 در سال 92 به بیش از 2 هزار و 600 اکنون رسیده است .
قنبری گزارش های اقدام پژوهی را شامل طرح های پژوهشی معلمان ویژه کلاس های درس درباره مسائل و مشکلات آنان برشمرد و افزود : معلمان از این طریق مشکلات را شناسایی و راهکارهای رفع آن را اعلام می کنند .
مازندران حدود 520 هزار دانش آموز دارد که در بیش از 4 هزار مدرسه تحصیل می کنند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.