محمد سلطان تویه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اعضای بدن مرحوم ' الهام مقدس ' که هفته جاری بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود ، با رضایت خانواده اش به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی گفت : این دختر جوان پس از تصادف در بیمارستان 17 شهریور آمل تحت مراقبت های ویژه قرار داشت و پس از ناامیدی پزشکان از بازگشتش به زندگی ، 2 کلیه ، کبد ، دریچه قلب و نسوج وی به بیماران نیازمند پیوند شد.
دو روز پیش هم اعضای بدن پسر جوان بابلی که براثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به چهار بیمار نیازمند اهدا شده بود.
بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، پارسال اعضای بدن 28 بیمار مرگ مغزی در این استان با رضایت خانواده اشان به بیماران نیازمند اهدا و پیوند شد. این آمار حدود 55 درصد بیشتر از سال 94 است .
همچنین بر اساس این گزارش ، تاکنون 15 هزار نفر در سامانه اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای اهدای عضو ثبت نام کرده اند .
اهدای عضو برای زندگی بخشیدن به دیگران که تا چند سال پیش بندرت اتفاق می افتاد در سال های اخیر بویژه در دولت یازدهم با فرهنگ سازی و افتتاح نخستین سامانه کشوری کارت اهدا عضو به نشانی ehda.center در رودسر استان گیلان با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وارد مرحله جدیدی شد.
دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم هم نخستین فردی بود که در مراسم راه اندازی این سامانه کارت اهدای عضو دریافت کرد .
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.