دکتر همایون حاج محمد حسینی روز سه شنبه در آیین افتتاح کارگاه آموزشی صنایع دستی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر افزود: آنچیزی که در رونق این صنعت مهم است تولید انبوه و فروش این محصولات می باشد و دانشگاه ها باید به گونه ای عمل کنند که آنچیزی که نیاز بازار است به تولید انبوه برسانیم تا در فروش آن موفق باشیم.
وی گفت: ایران سالانه 500 میلیون دلار فرش و صنایع دستی به دیگر کشورها صادر می کند که از این میزان 450 میلیون دلار صادرات فرش و 50 میلیون دلار صادرات صنایع دستی می باشد.
وی بیان کرد: سهم صادرات ایران در صنایع دستی کم است که باید با برگزاری کارگاههای آموزشی و ارتقاء سطح کیفی صنایع دستی صادرات بیشتر این محصول را فراهم کنیم.
وی افزود: اگر بخواهیم درهای کشور را ببندیم و نتوانیم محصولات خود را به فروش برسانیم باید از طریق توریست ها، محصولات صنایع دستی خود را به فروش برسانیم.
وی گفت: در دوره فعلی ما پسماندهای زیادی ایجاد می شود که می توانیم با هزینه های کمتر این پسماندها را به صنایع دستی تبدیل کنیم و به بازار مصرف بفرستیم.
وی افزود: فضای مجازی یک فرصت بسیار مناسبی برای عرضه و فروش صنایع دستی است و امروز بسیاری از شاگردان و تولید کنندگان صنایع دستی یا برای فروش خود نیازی به مغازه ندارند بلکه از طریق اینستاگرام محصولات خود را به فروش می رسانند و این ظرفیت خوب می تواند در رشد و توسعه صنایع دستی نقش آفرین باشد.
کارگاه آموزشی صنایع دستی یک روزه با حضور جمعی از هنرمندان به مناسب روز جهانی صنایع دستی و با ایجاد تبادل نظر در دانشگاه مازندران برگزار شد که در حاشیه این کارگاه هشت غرفه صنایع دستی نیز دائر شده است.
خبرنگار: فریبرز سیفی **انتشا ردهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/7343
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.