به گزارش خبرنگار ایرنا در ساختمان مرکز مشاوره انتظامی ،اتاق هایی شامل مشاره گروهی ، مشاوره کودک و روانسنجی ، مددکاری اجتماعی و سالن کارگاه آموزشی دایر شده است.
کارشناسان مجرب مراکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان مازندران در زمینه های مختلف مشاوره روان شناختی، خانوادگی، فردی، حقوقی و انتظامی خدمات مشاوره ای رایگان را به عموم مردم ارائه می دهند.
سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در مراسم افتتاح ساختمان مرکز مشاوره انتظامی استان گفت: با انجام مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی ،ضمن رفع مشکل از تشکیل پرونده قضایی نیز جلوگیری می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته 20هزار پرونده در حوزه اجتماعی در دفاتر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های استان تشکیل شده است، افزود: 74درصد پرونده مراجعان به مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی استان درسال گذشته منتج به سازش و مصالحه شده است.
وی با اظهار اینکه بیشترین پرونده های مراکز مشاوره نیروی انتظامی مربوط به اختلافات خانوادگی ، مصرف مواد مخدر و مشکلات اجتماعی اختصاص دارد ،اضافه کرد : در بیشتر کلانتری ها و پاسگاههای استان مراکز مشاوره فعال است.
وی یکی از مهمترن ماموریت نیروی انتظامی را پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: امروز هرمقدار هزینه کردن در امور پیشگیری از آسیب های اجتماعی طلاق و اعتیاد سرمایه گذاری است.
وی اقتدار و اعتماد سازی مردم را سرمایه نیروی انتظامی دانست و گفت: امروز با همکاری و تعاملی که بین دستگاه های مرتبط با مقولات اجتماعی از جمله بهزیستی ، دانشگاه ، آموزش و پرورش و دستگاه قضایی بوجود آمد ،اعتماد مردم نسبت به نیروی انتظامی گسترش و عمیق تر شده است.
مازندران 110پاسگاه و کلانتری دارد که دفاتر مشاوره و مددکاری اجتماعی در بیش از 40 کلانتری استان فعال است.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.