به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی روز سه شنبه افزود : آمار مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج در این استان در سال گذشته در مقایسه با سال 94 حدود 12 درصد بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته تعداد 67 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند که 35 نفر زن و 32 نفر مرد بودند.
به گفته وی بیشترین مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج در مازندران از لحاظ مناطق سکونتگاهی مربوط به شهرستان های ساری و بابل به ترتیب با 16 و 14 نفر و کمترین نیز مربوط به رامسر و عباس آباد در غرب این استان است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران برای کاهش مسمومیت ناشی از قرص برنج پیشنهاد کرد تا اعمال سختگیرانه ای برای توزیع قرص در کشور انجام شود تا به راحتی در دسترس قرار نداشته باشد.
دکتر عباسی دلیل افزایش مسمومیت ناشی از قرص برنج در مازندران را در سال 95 در مقایسه با سال گذشته ناشی از ورود غیرقانونی این قرص در بازار دانست.
براساس آمار پزشکی قانونی در سال حدود 500 تا 600 نفر در کشور براثر مسمومیت ناشی از قرص برنج جان خود را از دست می دهند که استان های تهران، مازندران و گیلان بیشترین مرگ ناشی از این قرص را به خود اختصاص دادند.
فسفات آلومینیوم که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می گیرد به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.
مصرف این قرص ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال می کند و فرد با تحمل درد شدید جان می سپارد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.