به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران،یوسف گران پاشا با اعلام این خبر گفت: با توجه به این‌که حمل و نقل ریلی مزایایی همچون ایمنی حمل،کاهش ترافیک جاده ها و کاهش خطر تصادف،کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی اقتصادی و جلوگیری از آلودگی‌ها و نزدیک شدن به استانداردهای زیست محیطی می¬باشد، این نوع حمل و نقل مورد توجه کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است.

مدیرکل راه آهن شمال افزود: برخورداری از موقعیت مناسب جغرافیایی خصوصا توریستی و تفریحی و قرار گرفتن در کانون برخی از مهم‌ترین کریدورهای حمل و نقل ریلی نظیر ترکمنستان - ایران، اتصال ریلی بندر امیرآباد به شبکه ریلی راه‌آهن شمال و امتیازات و ویژگی‌های خاص مازندران سبب شد تا کشورهای همسایه نیز برای ترانزیت بار از ایران به مقاصد مختلف به راه‌آهن توجه کنند.

گران پاشا از ترانزیت بیش از ۱۱ هزار تن نفت کوره وارده از بندرترکمن باشی در کشور ترکمنستان به بندر امیرآباد، به سمت بندرعباس جهت حمل به کشور امارات خبر داد و گفت: این میزان بار در دو بازده زمانی۵ روزه به مقصد حمل می¬گردد.

وی از حمل ۵۴۷۶ تن نفت کوره دربازده زمانی اول توسط ۸۴ دستگاه واگن مخزن داربه مقصد اطلاع دادو افزود: ۵۵۴۰ تن دیگر نیز توسط ۱۰۴ دستگاه واگن بارگیری شده و پس از انجام تشریفات اداری در چندروز آینده از بندر امیر آباد خارج خواهد شد.
مدیرکل راه آهن شمال کل محموله قابل حمل در این ترانزیت را ۱۰۰ هزار تن اعلام کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 654474
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.