زنان مازندرانی به عنوان نیمی از جمعیت 3 میلیون و 283 هزار و 582 نفری این استان این بار نیز با حضور پررنگ و باشکوه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نشان دادند : حضور پرشکوه پای صندوق های رای به همراه فرزندانشان به آنان درس مشارکت در انتخابات را یاد می دهند .
آسیه مادر 28 ساله ساروی که به همراه کودکش برای انداختن رای به یکی از شعب اخذ رای ساری آمده بود ، به خبرنگار ایرنا گفت : زن ایرانی همیشه اثبات کرده که پایبند به اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و نظامش است .
وی مشارکت و حضور پای صندوق های رای را به عنوان یکی از موارد اثبات در پایبندی به ارزشهای نظام دانست و افزود : نظام جمهوری اسلامی ایران با به رسمیت شناختن حق رای زنان ، به آنان آنچنان جایگاهی داده که از نظر مشارکت در امور تفاوتی با مردان ندارند .
این مادر مازندرانی هدف خود را از آوردن فرزندش به شعبه اخذ رای را آموختن چگونگی مشارکت و حضور در صحنه انتخابات اعلام کرد و ادامه داد : کودکان امروز همان رای دهندگان و سازندگان فردای کشورمان هستند که باید از همین امروز این مسائل را فرا بگیرند.
شیرین اسدی بانوی ساروی که به همراه مادر و دخترش در شعبه اخذ ساری حضور یافت ، به خبرنگار ایرنا گفت : انتخابات را می توان به اصلی ترین مساله مشارکت همگانی ملت در تعیین سرنوشت کشور نام برد .
وی معتقد است : رای دادن به عنوان حقی که در اختیار تمامی افراد بالای 18 سال کشور قرار داده شد به نوعی ارج نهادن به شعور و شور سیاسی مردم است .
خانم اسدی از سن 18 سالگی تاکنون در تمامی انتخابات شرکت کرده است ، می گوید : جمله 'رای دادن وظیفه است ' تذکر و آموزش همیشگی مادرم در آن دوران نوجوانی و جوانی بود .
وی اضافه کرد : این آموزش و تشویق به رای دادن در همان عنفوان کودکی و نوجوانی توسط مادر در من نهادینه شد و اکنون این مساله را در فرزندانم پیاده می کنم .
این بانوی مازنی با این باور و یقین نهادینه شده که 'رای دادن یک وظیفه است ' امروز و دردوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وپنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا شرکت کرد تا به بار دیگر به این وظیفه اش جامه عمل بپوشاند .
رقیه حسنی که خود را دانشجوی رشته مدیریت گردشگری معرفی می کند به خبرنگار ایرنا گفت : شور حضور در انتخابات به امروز و پای صندوق های رای خلاصه نشده است و از روزهای قبل نیز این شور و هیجان در من و دوستانم وجود داشت .
وی از حضور در انتخابات به عنوان مشارکت به صورت غیر مستقیم در اداره کشور می داند ، افزود : دقت و حساسیت حضور در انتخابات از این لحاظ حائز اهمیت است تا با انتخاب افراد اصلح ، زمام امور کشور را به آنها واگذار بکنیم .
به گفته این بانوی جوان مازنی خوشبختانه به برکت جمهوری اسلامی این حق انتخاب و مشارکت در سرنوشت کشور ، زنان نیز از این حق برخوردار هستند و زنان ایرانی نیز با حضورشان در صحنه انتخابات ، نقش آفرینی می کنند .
مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری مازندران به خبرنگار ایرنا گفت : انتخابات یکی از مسائلی است که نقش مستقیم و موثر در هر جامعه دارد .
مریم جمشیدی افزود : با توجه به اینکه بانوان نیز نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند انتخاب آنها نیز می تواند بسیار در قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه و پیشرفت تاثیرگذار باشد .
وی با تاکید بر نقش تاثیر گذار انتخابات ریاست جمهوری در سرنوشت یک کشور ، ادامه داد : در این انتخابات بانوان نیز با انتخاب فرد اصلح ، سرنوشت چهار سال آینده کشور را در اختیار فردی می گذارند که مسیر اعتدال و عقلانیت با آن تداوم می یابد .
مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران همچنین با اشاره به افزایش 21 و نیم درصدی نامزدی زنان در انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان ، گفت : این حضور پرشور نیز نشان دهنده شعورسیاسی و مسئولیت اجتماعی بالای زنان در قبال جامعه است .
وی تعداد واجدین شرایط اخذ رای را در این استان 2 میلیون و 319 هزارنفراعلام کرد و پیش بینی می شود که افزون بر 70 درصد از واجدین شرایط رای گیری در این انتخابات رای دهند.
رای گیری در این استان در هفت هزار و 931 شعبه شهری و روستایی در حال انجام است .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.