به گزارش خبرنگار ایرنا ،در حال حاضر شالیکاران شهرهای غرب و مرکزی مازندران سخت مشغول وجین و کشاورزان شرق استان نیز مشغول برداشت دانه روغنی کلزا و نشاکاری برنج هستند.
طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حال حاضر از 230 هزار هکتار زمین های شالیزاری استان ،حدود 85درصد این زمین ها نشا کاری شده است و همزمان برداشت دانه روغنی کلزا در سطح 12هزار و 500هکتار از زمین ها در حال انجام است.
بر اساس آمار ستاد انتخابات مازندران از هفت هزارو 941صندوق اخذ رای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده تعداد پنج هزارو 11صندوق اخذ رای در 2هزارو 488روستا مستقر هستند.
گزارش های میدانی خبرنگاران ایرنا نشان می دهد، از آنجاییکه فعالیت های کشاورزی با در اختیار گرفتن کارگر و از ساعت شش صبح تا 18عصر ادامه دارد، این افراد پس از فارغ شدن از فعالیت های کشاورزی در پای صندوق های اخذ رای حاضر می شوند.
چند تن از کشاورزان مازندران در زمان خوردن ناهار به خبرنگار ایرنا گفتند که به طور یقین پس از ساعت کاری برای انجام تکلیف سیاسی خود در محل اخذ رای حاضر می شویم.
آنان افزودند : کشاورزان همواره بر اساس منویات مقام معظم رهبری در تمام صحنه ها حضور پررنگی دارند و این بار نیز در هر 2 انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی روستاها نیز مشارکت می کنند.
یکی از شالیکاران ساری با بیان اینکه کشاورزان هیچ موقع نسبت به تکلیف خود بی اعتنایی نمی کنند، گفت : امروز در جای جای ایران اسلامی شور و شوق انتخاباتی برپاست و کشاورزان نیز خود را در این جشن سهیم می دانند.
سهراب دلاوری افزود: خواسته های کشاورزان از طریق مختلف به گوش نامزدهای ریاست جمهوری رسیده است و ما نیز برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها را رصد کرده ایم و به نامزدی رای می دهیم که به اهداف و خواسته های ما نزدیک تر باشد.
دلاور حیدر پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، پیشنهاد کرد از هم اکنون دست اندرکاران انتخابات به فکر تمدید زمان اخذ رای با هدف حضور کشاورزان در پای صندوق های رای باشند.
وی اضافه کرد: بیشتر شالیکاران شهرستان های بابل ، آمل ، فریدونکنار، بابلسر مشغول وجین و کشاورزان شهرستان های شرق از جمله نکا ،بهشهر و گلوگاه در حال برداشت دانه روغنی کلزا و نشا کاری برنج هستند.
حیدر پور با بیان اینکه کشاورزان حضور در صحنه انتخابات را یک تکلیف می دانند، گفت : این قشر تولید کننده که نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارند، در کنار تولیدات ملی به مقولات سیاسی از جمله حضور در پای صندوق های اخذ رای توجه خاصی دارند.
2 میلیون و 319 هزار و 188 نفر واجد شرایط رای در استان هستند.
518 صندوق رای شورای اسلامی و 377 صندوق رای ریاست جمهوری در مازندران سیار است.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.