* بزرگترین سالن سرپوشیده ساری در حالی که قرار بود ساعت ۱۶ میزبان روحانی به منظور حضور در میان حامیانش و سخنرانی در این مکان باشد، از ساعت ها قبل با ازدحام جمعیت برای ورود به محل مواجه شد، این ازدحام به حدی بود که خیابان های اطراف و به دنبال آن درهای سالن بسته شد.
* طرفداران روحانی با همخوانی سرود 'ایران' و در دست داشتن تصاویری از رهبران اصلاحات و با شال و پیشانی بندها و پرچم های بنفش با نوشته هایی چون ' دکتر حسن روحانی ' ، ' برای ایران برای اسلام ' و پرچم های ایران، چندین ساعت برای حضور نامزد مورد علاقه شان در محل سخنرانی انتظار کشیدند.
* حاضران هنگام انتظار برای ورود روحانی و همچنین هنگام حضور وی درسالن برای سخنرانی، شعارهایی چون ' ایرانی یک کلام - روحانی والسلام ' ، ' وصیت هاشمی حمایت از روحانی'، ' امروز حمایت می کنیم، جمعه قیامت می کنیم ' و ' روحانی زنده باد ' سر دادند .
* شرکت کنندگان همچنین با حمل تصاویری از رهبران اصلاحات ، پلاکاردهایی را در معرض دید دیگران قرار می دادند که روی آن نوشته شده بود ' آقای روحانی مرسی از اینکه نگذاشتی آقای م.ق ما را در دانشگاه لوله کند ' و ' ما همان ساقه سبزیم بنفش گل دادیم' .
* تعدادی از جوانان حاضر در این گردهمایی انتخاباتی هم لباس های سفید یکدست به تن داشتند که روی آنها نوشته شده بود 'نیمه راهیم برنمی گردیم' و 'با روحانی تا 1400' .
* ' لوله کردن لوله کش های قدیمی پذیرفته می شود '،' نیمه راهیم بر نمی گردیم' از بنرها و پارچه نوشته های هواداران مازندرانی روحانی در این گردهمایی بود.
* در محل سخنرانی روحانی در سالن سیدرسول حسینی ساری، حضور دانشجویان ، انجمن مهندسی ساختمان و کشاورزی مازندران ، استادان دانشگاه ها و جامعه پزشکی و همچنین روحانیون چشمگیر بود .
* تعداد زیادی از حاضران در این گردهمایی با کت شلوار و حتی برخی با شال های بنفش حضور پیدا کردند.
* حضور دختران و پسران دانشجو با شال و دستبندهای کاغذی و پارچه ای با رنگ بنفش نظر همه را در این گردهمایی به خود جلب می کرد .
* سالن سید رسول حسینی ساری حدود 6 هزار نفر ظرفیت دارد و این ظرفیت از ساعت حدود چهار بعد از ظهر و یک ساعت پیش از آغاز سخنرانی پر و درهای آن بسته شد.
* جمعیتی که بیرون از سالن و در خیابان فرهنگ ، 15 خرداد و قارن ساری و همچنین کوچه های منتهی به سالن سیدرسول حسینی برای گوش کردن سخنرانی اجتماع کردند، بیش از جمعیت داخل سالن برآورد شد.
*پخش انواع سرودهای حماسی از سالار عقیلی نیز هیجان خاصی به این گردهمایی داده بود.
* حضور جمعیتی بیشتر از ظرفیت سالن را مسئولان ستاد روحانی در ساری پیش بینی کرده و به همین خاطر نیز با نصب مانیتورهایی درخیابان های منتهی به سالن ، مراسم داخل و سخنرانی روحانی را با دوربین مداربسته برای جمعیت خارج از سالن پخش کردند.
* حضور امامعلی حبیبی کشتی گیر پیشکسوت و معروف به ببر مازندران ، بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری جهان در جمع هواداران حامی روحانی ، هیجان خاصی به فضای سالن محل سخنرانی بخشیده بود.
* جمعیت حاضر در سالن سیدرسول حسینی ساری و خیابان های اطراف پیش از ورود روحانی به محل با قرائت فاتحه، یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشتند.
* ' ما را به زور و با وعده ساندویج جمع نکردند ' ، ' ما خودمان با اراده خودمان ، با پای خودمان آمده ایم ، بدون اینکه اتوبوسی را برای ما بگیرند ' از شعارهایی بود که شرکت کنندگان در این گردهمایی سر دادند.
خبرنگاران : فاطمه رحمتی و سید رضا هاشمی کروئی ** تنظیم کننده : حسن فلاحتی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
6990/1654/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.